„Уочи директне линије са председником Русије посланици и регионална Влада добијају бројне захтеве становника Сахалина о потреби изградње моста према копну. У вези са тиме смо на ванредном састанку нашег Парламента одлучили да размотримо прихватање апела Влади Русије и председнику лично о изградњи моста“, рекао је Хапочкин.
Он је објаснио да такав мост представља стратешки интерес не само за острвски регион, већ и за целу земљу.
„Прелазак трајектом је непоуздан због хировитог острвског времена, а снадбевање са копна за сада значајно утиче на рад одређених индустрија у региону, посебно пољопривреде. Регион годишње са копна откупљује 45.000 тона мешовите сточне хране, близу 5.500 тона хемијског ђубрива, 300 тона семенског кромпира и скоро 6.000 тона сировина за месну индустрију“, рекао је председавајући регионалне Думе.
У априлу је министар саобраћаја Русије Максим Соколов саопштио да су Руске железнице припремиле додатну студију о изводљивости саобраћајног прелаза на Сахалин са копна. Још није изабрано шта ће се градити — мост или тунел. Са своје стране, генерални директор Руских железница Олег Белозјоров је у мају рекао да компанија припрема коначне калкулације трошкова саобраћајног прелаза и да пројекат треба да буде ревидиран и оптимизован.
Сахалин је од копнене Русије одвојен Татарским мореузом и мореузом Невељски. Њихова најужа тачка је широка близу седам километара, али је она од Јужно-Сахалинска удаљена скоро 600 километара. Дужина тренутне трајектне линије Вањино-Холмск износи 120 километара.