Први километар нове брзе пруге је положен, 200 км/ч је реалност

Почели радови на прузи Београд-Будимпешта
„РЖД Интернешенел“ је почео полагање горњег строја колосека, на којем ће моћи да се развије брзина до 200 км/ч, на деоници дугој седам километара између Старе Пазове и Инђије.
Sputnik

Та деоница је део правца Стара Пазова–Нови Сад, где „РЖД Интернешенел“ изводи радове у оквиру Анекса бр. 3.2. за реконструкцију постојеће и изградњу двоколосечне железничке пруге. Укупна дужина деонице је више од 40 километара.

Полагање шина на прузи Стара Пазова - Нови Сад
Пао први километар: Руске железнице нам приближавају Будимпешту

Тај анекс предвиђа изградњу двоколосечне железничке пруге, два вијадукта, две галерије, 19 мостова и надвожњака/подвожњака, као и 36 малих мостова. Поред тога ће бити изграђена и нова станица Бешка са потходницима, биће реконструисане станице Инђија, Сремски Карловци и Петроварадин са потходницима, као и стајалиште Карловачки Виногради, наводи се у саопштењу.

Радови на деоници Стара Пазова-Инђија су почели у марту 2018. године. Већ је очишћен терен, изграђени су прилазни путеви за грађевинску механизацију, демонтирани су стари колосеци и елементи контактне мреже, као и спољашњи СС уређаји. Изводе се радови на изради планума, дренажних канала и пропуста за одвод воде, дренажа и перона. Тренутно је на објекту ангажовано више од 170 људи и 111 јединица грађевинске и железничке механизације.

Резултат реализације пројекта биће повећање брзине на деоници Стара Пазова–Нови Сад до 200 км/ч, повећање капацитета пруге и нивоа безбедности саобраћаја. Вредност уговора, који је потписан у новембру 2017. године, износи близу 248 милиона америчких долара. Завршетак радова је планиран за 2021. годину.

Поред тога, у оквиру реализације Анекса бр. 3.1. уз основни Уговор „РЖД Интернешенел“ наставља активне радове на изградњи два велика објекта, каквих нема у Србији — тунела Чортановци и вијадукта од три километра у пловном делу Дунава.

Коментар