Огроман кран за полагање колосека са посебног вагона је с лакоћом подигао блок од 25 метара шина већ постављених на бетонске прагове. За трен се тешки бетонско-челични товар зањихао на висини од скоро десет метара и онда за неколико секунди завршио на шљунку пруге Стара Пазова — Нови Сад, на којој је управо почело постављање шина.
После три месеца од почетка радова на тој двоколосечној прузи, која је део брзе пруге Београд—Будимпешта, почело је полагање горњег строја, како то каже Златибор Куруцић, директор инфраструктурних пројеката РЖД интернешенел.
У марту су почели припремни радови који су подразумевали чишћење терена, израду приступних путева, демонтирање постојећих колосека, уклањање контактне мреже, система сигурносних уређаја. Месец дана потом је кренула и реконструкција саме пруге, и сада се ради на првој деоници од Старе Пазове до Инђије дугој приближно седам километара, каже за Спутњик Куруцић.
Пошто је претходно демонтирана стара пруга, возови тренутно саобраћају помоћним правцем преко Голубинаца, објашњава директор инфраструктурних пројеката у „РЖД интернешенел“, који је део холдинга „Руске железнице“. Та руска компанија је главни извођач радова који се финансирају из руског кредита.
„За ова три месеца је урађено доста тога. Практично су три километра припремљена за полагање колосека“, каже Куруцић, истичући да би цела деоница до Инђије требало да буде готова до краја године. Вредност тих радова је око 250 милиона долара.
На објекту је тренутно ангажовано око 170 радника и 111 јединица грађевинске железничке механизације.
„Ради се земљани труп пруге, систем за одводњавање, дренажни системи, пропусти, перон у станици Инђија. Већи део радника је из Србије и ради за подизвођаче. Они су упослени на земљаним радовима и на објектима, док радници из Русије раде конкретно на горњем строју, односно полагању прагова, шина, колосека“, објашњава саговорник Спутњика док прати како тече управо тај посао полагања првих километар и по шина.
Све је, наравно, препуштено модерној механизацији, а кран за полагање колосека дневно може да положи километар шина заједно са праговима. „Припомаже“ му свега седам-осам радника који прихватају прагове са шинама чим дотакну шљунак и за неколико секунди их „везују“ за претходни блок.
По завршетку деонице до Инђије, а пошто, према очекивањима, инвеститор треба да добије грађевинску дозволу за наставак радова, требало би да уследе радови на деоници Инђија—Бешка. По добијању дозволе следе процедура избора подизвођача и припремни радови. Комплетна пруга Стара Пазова — Нови Сад, дуга 44 километра, би, према плану, требало да буде завршена 2021. године.
Он подсећа да је од краја прошле године у току и изградња тунела Чортановци испод Фрушке горе и вијадуката. Њихова укупна дужина је скоро четири километра, а вредност тих радова скоро 600 милиона долара. Деоница од Старе Пазове до Новог Сада, која пролази кроз Фрушку гору и иде обалом Дунава, а коју граде „Руске железнице“, први је и најтежи део посла на брзој прузи од Београда до Будимпеште.