Како се наводи, теретњак је потонуо пре пет дана у јутарњим сатима, а до незгоде је дошло након утовара на пловном багеру „Црни“, који се налази четири километра низводно од места несреће.
До потонућа је дошло великом брзином услед продора воде у бродски труп, засад из непознатих разлога, наводи се у саопштењу објављеном на сајту Удружења професионалних лађара Србије.
Заповедник брода је, како се наводи, брзом реакцијом успео да насуче брод на спруд у обали и на тај начин спречи већу трагедију и могућ губитак људских живота.
Он је одмах обавестио Капетанију пристаништа Смедерево путем телефона. Посада је самостално напустила објекат и сви чланови посаде су прошли без повреда.
Проблем је, тврде лађари, настао у брзини деловања Инспекције пловидбе и Капетаније пристаништа.
У саопштењу се каже да је инспекција изашла на увиђај два дана после потонућа и да је за то време место несреће било без надзора.
Посади нико није послат у помоћ, објекат није обезбеђен баријером за случај изливања горива, није издато саопштење бродарствима, није обустављена нити успорена пловидба на том делу Дунава, тако да је насукани брод био два дана у сталној опасности од превртања и тоталног потонућа објекта, указују лађари.
Они су позвали надлежне институције да размотре повећање и побољшање инспекцијског надзора на рекама, као и да се формира јединица за брзо деловање у ванредним ситуацијама на рекама да би се избегле несреће у будућности.