Албанија и Србија праве јединствено тржиште?

Председник Привредне коморе Србије Марко Чадеж разговарао је данас у Тирани са премијером Албаније Едијем Рамом о стварању јединственог тржишта Србије и Албаније, као првом кораку ка стварању заједничког регионалног тржишта.
Sputnik

 

Буђење из илузија: Балкански демон уништава бајку о добрим суседима

Састанак Чадежа и Раме је наставак дијалога представника Србије са челним људима влада региона на Западном Балкану, а у циљу стварања јединственог економског подручја земаља региона. 

„Са премијером Едијем Рамом и министром финансија Албаније разговарали смо на различите теме регионалног економског развоја и повезивања наших економија у региону. Оно што мислим да је најважније данас, то је да створимо јединствено економско подручје на Балкану. Хајде да тај процес убрзамо, хајде да кренемо са заједничким јединственим тржиштем између Србије и Албаније“, каже Чадеж за Танјуг.

Стварање заједничког тржишта, оцењује Чадеж, српски и албански привредници виде као велику могућност за развој свог посла.

Подсећа да је 2017. године највећи раст у обиму робне размене наше земље са светом Србија имала управо са Албанијом. 

Каже да је одлука о стварању јединственог тржишта између две државе на владама тих земаља и да има још пуно посла да би се ова идеја реализовала. 

„Велика Албанија“ као брана руском утицају у Европи

Стварање заједничког тржишта су кораци који могу да убрзају даљи процес регионалног повезивања, сматра Чадеж. 

„Стварање јединственог тржишта је озбиљан посао. Уколико то политика жели, то значи рад свих оних институција и агенција на томе да се створи један економски простор у ком ће владати јединствене процедуре и правила када је у питању економија“.

На овом послу, подршку региону даје и Еврокомора, која жели да Србија и Албанија што пре постану чланице ЕУ.

Председник Еврокоморе Кристоф Лајтл каже за Танјуг да је 2025. која се спомиње као датум када би Србија могла да приступи ЕУ „магичан датум“, али да је могуће „магију и снове претворити у реалност“. 

„Економија може много да допринесе томе дефинишући конкретне кораке и омогућавајући компанијама да се такмиче на једном тржишту. То није лако, то је изазов“, напомиње Лајтл.

Коментар