Руски и амерички ракетни мотори – као дизел и бензинац

Главни конструктор компаније „Енергомаш“ Петар Левочкин рекао је да је поређење карактеристика руског ракетног мотора РД-180 са мотором Илона Маска „раптор“, слично поређењу дизел и бензинског мотора.
Sputnik
Припреме за лет на Марс: Овај свемирски брод ће моћи да превезе 100 људи (фото)

„Господин Mаск, пошто није стручњак за технику, не узима у обзир да се у мотору РД-180 за ракете-носаче ’Атлас‘ користе потпуно другачију шему горива — кисеоник-керозин, а то су другачији параметри рада мотора“, рекао је Лавочкин, наводи се на сајту „Роскосмоса“.

Он је навео да је компанија сертификовала притисак у комори мотора РД-180 за сагоревање од преко 280 бара.

Левочкин је саопштио да мотор „раптор“ ради по шеми горива „гас-гас“, због чега притисак од 268,9 бара у комори није необичан.

„У својим моделима за рад по овој шеми поставили смо  ниво притиска у комори за сагоревање да буде већи од 300 бара. А сам параметар притиска у комори није излазна карактеристика мотора, као што је потисак и специфични импулс“, објаснио је он.

У исто време, Левочкин је нагласио да, без обзира на конкуренцију двеју фирма које су произвођачи мотора, „ми као инжењери поздрављамо прве успехе колега из компаније ’Спејс икс‘ у области ракетних мотора‘.

Раније је генерални директор ’Спејс икса‘ Илон Маск изјавио да је мотор „раптор“ на тестирањима побио рекорд у притиску у комори за сагоревање, који је до сада држао руски мотор РД-180. Према речима Маска, „раптор“ је достигао притисак од 268,9 бара, док руски мотор развија притисак у комори за 261,7 бар.

Коментар