Управа је, позивајући се на низ извештаја, препознала сличности између рушења најновијих „боинга“ у Етиопији и Индонезији. Истовремено, у саопштењу се наглашава да ФАА нема довољно информација и да не може да извлачи било какве закључке.
При томе ФАА истиче да ће „Боинг“ бити обавезан да модернизује систем контроле авиона „737 Макс 8“ и „737 Макс 9 — МЦАС“, који је одговоран за пребацивање стабилизатора на пикирање. Планирано је да ове измене постану обавезне најкасније до априла 2019. године.
Осим тога, корпорација ће морати да унесе измене у обуку пилота и приручнике за руковање у ове моделе авиона.
Компанија „Боинг“ изјавила је да ће нови софтвер бити инсталиран на свим путничким авионима „Боинг 737 Макс“ наредних недеља.
Раније је ФАА дала дозволу за летење овој врсти авиона.
Авион „Боинг 737 Макс 8“ компаније „Етиопијан ерлајнс“ срушио се у недељу ујутро у близини града Дебре Зејит у Етиопији. Погинуло је свих 157 путника и чланова посаде, међу којима су била и 22 запослена у Уједињеним нацијама и структурама повезаним са том организацијом. Међу погинулима су држављани 35 земаља. То је друга катастрофа авиона тог модела за пет месеци — 29. октобра 2018. године срушио се авион индонезијске авиокомпаније „Лајон ер“ и у тој трагедији је погинуло 189 људи.
Након трагедије у Етиопији Кина, Индонезија и Вијетнам приземљили су своје авионе „Боинг 737 Макс 8“.