„Говори Москва“! Већ 90 година

Емитовање руског програма у иностранству почело је пре 90 година. Некад је то био „Московски радио“, па „Глас Русије“, а данас људи могу чути мишљење Москве о најважнијим питањима у свету на „Радију Спутњик“.
Sputnik

Пре 90 година, 29. октобра 1929. године, фразом на немачком „Говори Москва! Пролетери свих земаља, уједините се!“, први пут је почело емитовање програма у државама у иностранству из Москве. Интересантно је да се то десило три године пре Би-Би-Сија.

У згради у улици Пјатницка 25 почела је историја радија „Московски радио“. На бази „Московског радија“ 1993. године је створен радио „Глас Русије“, а 2014. године га је заменио „Радио Спутњик“ који улази у медијску групу „Русија севодња“.

„Говори Москва“! Већ 90 година

„Ако смо раније емитовали на средњим и дугим и кратким таласима, сада је то потпуно другачије. Сада је то дигитални радио, интернет радио и ФМ радио-станице“, каже Дмитриј Кисељов, генерални директор међународне информационе агенције „Русија севодња“.

Директор за комуникације МИА „Русија севодња“ Петар Лидов објаснио је у чему је разлика данашњег емитовања програма за иностранство из Москве од ранијег.

„Данас Спутњик као допуна радију добија већу публику за рачун интернета, сајтова, друштвених мрежа. Са тачке гледишта технологија, то је данас тако. Са тачке гледишта садржаја, чини ми се да је принципијелна разлика у томе што је тада наша држава покушавала да говори више о себи. То јест, циљ програма је био да се покажу ’предности социјалистичког поретка‘, да се западни свет ухвати у нечему и да се то пренесе људима у трећим земљама. Данас тај приступ никоме није посебно интересантан, пре свега јер су унутрашњи проблеми држава слични или исти. Зато би било чудно говорити људима о томе шта се код нас у Русији дешава, са надом да ћете добити већу публику. Зато Спутњик данас ради другачије“, испричао је Петар Лидов.

„Говори Москва“! Већ 90 година

Он је подсетио да је Спутњик разноврстан — има редакције на 32 језика. То је фактички једна од највећих језичких мрежа у свету.

„Слоган Спутњика је ’Говоримо оно што други прећуткују‘. То је алтернативна тачка гледишта која је често неподобна различитим политичким силама у тим државама за чију публику ми радимо. Спутњик покушава да буде у зони независности од мејнстрима, говорећи о томе о чему други не говоре. Природно је да је Спутњик различит. На један начин се ради у Јерменији, на други у Немачкој или у САД, или у Латинској Америци“, закључио је Петар Лидов.

Коментар