После прошлонедељног састанка Радне групе за заштиту ваздуха у Србији сазнали смо да у Београду кроз седам година у оквиру градског превоза неће бити ниједан аутобус на дизел-гориво, да ће се на 190 хектара градске површине засади милион стабала, да ће у главном граду бити изграђени додатни “звучни зидови”, да ће Влада Србије до краја фебруара обезбедити услове за субвенционисану куповину електричких и хибридних возила, најављено је смањење пореза за улагање у енергетски ефикасне зграде, набавка 520 аутобуса на гас у наредних пет година, ширење електронске наплате путарине…
Тек на крају саопштења наведено је:
“Када је реч о индивидуалним ложиштима, котларницама и топланама на мазут и угаљ, које домаћинства и градови у земљи користе за грејање, премијерка Брнабић је рекла да би била изузетно задовољна уколико их до 2025. године више не би било, јер би то значило да су и грађани и привреда прешли на друге врсте горива, која су еколошки прихватљивија.”
Ни речи о томе како ће тим грађанима и привреди бити помогнуто да испуне премијеркина очекивања, као ни о забрани увоза застарелих дизел-аутомобила из западноевропских земаља.