Немачки гигант поново покреће производњу

Након петоседмичне паузе Фолксваген поновно производи аутомобиле. Велика пауза због пандемије корона вируса проузроковала је огромне губитке у ауто индустрији.
Sputnik

Производне траке Фолксвагена од јуче су поновно у погону. Почела је производња аутомобила у творници у Цвицкауу. За око 1.500 радника тиме је окончана пауза због пандемије корона вируса. То је прва творница Фоксвагена која поновно почиње радити на производњи возила у Немачкој, потврдило је министарство привреде у савезној покрајини Саској. У ствари, је то и први немачки погон који поновно производи аутомобиле.

Запосленици су од данас на послу и у творници у Кемницу, а тамо ће производња возила службено кренути од 27. априла, баш као и у Дрездену. Ускоро креће производни процес и у фабрикама у Волфсбургу, Емдену и Хановеру.

Строга правила хигијене

По наводима из централе немачког аутомобилског дива из Волфсбурга, у свим творницама Фолксвагена на снази су строга правила хигијене, односно радници се морају придржавати прописаног растојања од минимално 1,5 метара.

„С готово 100.000 радника у више од 800 подузећа, аутомобилска индустрија је једна од најважнијих бранши саске привреде. Сигнал Фолксвагена, одлука о поновном покретању производње, позитивно ће се одразити на тржиште рада у Саској“, казао је министар привреде те источнонемачке покрајине Мартин Дулиг.

Из Фолксвагена су поручили да би ускоро (од 3. маја) требало да почне радити и Фолксвагенова фабрика у Тенесију (САД).

Дајмлер с губицима

Већ у понедељак, Дајмлер је покренуо производњу мотора у својој творници у Хеделфингену код Штутгарта. Од понедјељка раде и добављачи делова, фабрика камиона у Ворту и Дајмлеров погон у Унтертиркхајму, потврдио је портпарол концерна Јерг Хове.

Он је додао да 1.200 запосленика творнице батерија у Каменцу због короне нису паузирали, а нико до сада није морао прећи на скраћену радну седмицу:

„Радили смо без паузе!“

У првим месецима ове године због корона-кризе драстично је опао промет аутомобилских компанија, преноси „Кликс“.

Дајмлер је потврдио пад оперативне добити за чак 78 одсто (на 617 милиона евра). Око 80 одсто Дајмлерових запосленика у Немачкој (укупно 170.000) тренутно је погођено кризним мерама. Од 6. априла на снази је скраћено радно време.

Пад потражње

Прекид производње у Дајмлеру су образложили и мерама ограничења које је донела немачка влада (заједно са савезним покрајинама) али и глобалним падом потражње за возилима.

У првом кварталу текуће године Дајмлер је продао 477.400 возила своје најважније марке Мерцедес-Бенз, што је за око 15 одсто мање него у истом раздобљу протекле године.

Коментар