Око пет милиона радника остаје без посла у аутомобилској индустрији

Производња аутомобила би у овој години могла да буде 20 одсто мања. Због пандемије ће бити направљено свега 71 милион путничких возила у свету, али више брине податак да ће око пет милиона радника у производњи и продаји остати без посла.
Sputnik

Криза се поклопила и са технолошком револуцијом и преласком на електрична возила која захтевају далеко мање радника.

Радници који су годинама производили моторе и мењаче у фабрикама аутомобила добиће отпремнине или ће бити отпуштени као вишак. Њих ће кажу аналитичари заменити знатно мање радника друкчијег профила за производњу електро-возила, преноси РТС.

Највише радних места биће укинуто у Европи нарочито у Немачкој. Мањи број радника значи и мањи број менаџера, јер се трошкови морају свести на минимум.

„Почињемо са новом ером у аутомобилизму, а биће и отпуштања радника. Обезбедили смо богате отпремнине за њих с којима ће и синдикати и радници бити задовољни јер ће моћи да покрену сопствени бизнис“, рекао је Олега Калеус из „Дајмлера“.

Већина произвођача аутомобила зауставила је производне траке на најмање месец дана, што би на крају године довело до 19 милиона возила мање него што је планирано.

Због корона вируса очекује се знатно смањење продаје у априлу, како у Северној Америци, тако и у Европи, пошто ће опоравак од пандемије вероватно бити спор.

Вирус обара аутомобилску индустрију: Уводе мере каквих није било од Другог светског рата

„Неки баланс очекујемо да успоставимо тек крајем године. Ако је пад продаје нафтиних деривата 50 одсто то је добар показатељ да ће тржиште 2020. бити мање за 40 до 50 одсто, а то је велики удар који се може поднети само рационализацијом“, додаје Калеус.

Кина је започела производњу аутомобила, због чега се очекује да ће пад њихове продаје бити мањи од светског просека и да ће износити око 12 процената.

Поједини стручњаци из ауто-индустрије сматрају да су све велике регије ушле у економску рецесију и да брзи опоравак више није реалан.

Прочитајте још:

Коментар