Вирус обара аутомобилску индустрију: Уводе мере каквих није било од Другог светског рата

© AP Photo / Darko VojinovicФиат Л-500
Фиат Л-500 - Sputnik Србија
Пратите нас
Економски утицај пандемије коронавируса виђен је у бројним секторима, од услужних делатности попут хотелијерства и угоститељства до произвођачког сектора, што води до синхронизованог затварања индустрије које, како стручњаци кажу, није виђено од Другог светског рата. Вирус је, између осталих, посебно погодио ауто-индустрију.

Произвођачи аутомобила у САД и Европи смишљају планове како би одговорили на кризу која је започела недостатком опреме од кинеских добављача у време када је коронавирус погодио Кину.

Бе-Ем-Ве мотоцикл  - Sputnik Србија
BMW обуставља производњу у европским фабрикама

У француском „Пежо-Ситроену” већ је проглашено „ратно стање”, а потезе сличне онима за време рата повлачи и амерички председник Доналд Трамп.

Његов главни економски саветник Лери Кадлоу саопштио је како је Трампова администрација у преговорима са „Џенерал моторсом” и другим произвођачима аутомобила о почетку производње респиратора.

Такав корак и драматична промена производње последњи пут је виђена током Другог светског рата, када су фабрике престале да производе аутомобиле и окренуле се тенковима и оружју. Али стручњаци се не сећају да се после Другог светског рата догодила слична ситуација у ауто-индустрији, пише Блумберг.

Као у рату или одмах после рата

„Нисам сигуран да постоји ишта слично у недавној историји. Други светски рат најбоља је аналогија. Сваки произвођач аутомобила? Свака регија света? Мислим да се то никад није догодило”, рекао је Кристин Џицек, шеф истраживачког одељења у америчком Центру за аутомобилско истраживање.

Неки стручњаци сматрају како је боља паралела тренутном стању ситуација која је наступила након краја рата 1945. „када је све стало на неколико месеци”.

„Рено“ и „Јандекс“ се удружују, како би парирали „Гуглу“ у аутомобилској индустрији - Sputnik Србија
„Рено” прекида производњу због коронавируса

„Након застоја од шест недеља, живот полако почиње да се враћа у нормалу у Кини, тако да је то више него позитиван пример за Европу и САД. Додатно, не зна се колико ће дугорочне бити последице по привреду. Ово није попут рата”, сматра Тимоти Гуинен, историчар економије с америчког универзитета Јејл.

Економисти „Џеј Пи Морган Чејса” сматрају како ће „најдужа светска економска експанзија у историји стати у овом тромесечју”. Они су навели да би само једна седмица без продатих аутомобила, само у САД, значила губитак више од 94.000 радних места у ауто-индустрији, коштала би 7,3 милијарде долара прихода.

Лоша година, па криза због вируса

Кризу у аутомобилском сектору погоршава и то што је 2019. била лоша за произвођаче, али стручњаци ипак кажу да је стање боље него кризне 2008.

Због коронавируса Кина је у јануару и фебруару забележила 15,7 одсто мању производњу него прошле године у исто време, а очекује се да ће резултати показати најслабији раст од 1976. године.

Сада се исто пресликава на Европу и Америку.

Аутомобил - Sputnik Србија
Ко је отео људима омиљену играчку ─ аутомобил /видео/

Произвођачи аутомобила покушали су да дођу до компромиса са синдикатима који би им допустио да наставе рад у фабрикама, али да радници буду удаљенији једни од других, те да уведу додатне смене чишћења. Појавом вируса у погонима „Фијат Крајслера” и „Џенерал моторса” и то је пало у воду.

Радници су престрашени, фрустрирани и паниче. За све нас ово је невиђена ситуација, а ако се настави погоршавати и након две недеље, све ће морати да стане до даљег. Не можемо своје запослене ставити у такво окружење. Њихови послови довољно су тешки и морају бити потпуно концентрисани, што је тешко ако се брину хоће ли остати живи”, навели су из синдиката „Фијат Крајслера”

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала