Највеће тржиште на свету „гладно“ српске хране

Из Кине увозимо све и свашта, па готово да нема производа који се код нас може купити а да није пореклом из Кине. А шта извозимо у Кину? Србија, као велики пољопривредни произвођач, има много тога да понуди на међународном тржишту, од великих количина пшенице и кукуруза, до ексклузивних производа са заштићеним географским пореклом.
Sputnik

Међутим, тржиште НР Кине је специфично, а као што ћемо видети, такве су и неке процедуре у вези са извозом, поготово хране, у ту земљу.

Највише од нас купују месо и уље, извоз у Кину само 0,3 одсто укупног

Најзначајнији производи у извозу у Кину прошле године су били месо (1.654 тоне), сојино (1.953 тоне) и сунцокретово уље, вино, цигарете и производи од дувана, воће, пиво, хлеб и пецива, сокови од воћа и поврћа и многи други.

Укупна вредност извоза прехрамбених производа из Србије у Кину у 2019. износила је свега 10,5 милиона долара. Ипак, то је 3,7 пута више него 2019. и чак 5,3 пута више од петогодишњег просека. Вредност извоза у Кину у 2019. чини 0,3 одсто вредности укупног извоза пољопривредно-прехрамбених производа из Србије.

Из Амбасаде Кине у Србији рекли су за портал „Б92“ да је разлог то што је традиционално српска индустрија прехрамбених производа окренута ка европским земљама. Међутим, последњих неколико година, извоз српских производа у Кину се константно повећава.

Како кажу у амбасади, Кина има велико тржиште које прихвата висококвалитетну храну из Србије.

Кинези траже квалитет, али и квантитет

На питање да ли српски прехрамбени производи имају квалитет и квантитет који је потребан Кини, рекли су да су српски млечни производи, производи од меса, воће, вино и други веома популарни међу кинеским потрошачима.

„Тренутна потражња за свињетином и сојом је нарочито велика“, навели су из кинеске амбасаде.

Једно да важнијих питања јесте и величина кинеског тржишта, па кинески увозници углавном имају потребу за увозом велике количине производа.

„Стога би проширење капацитета производње и задовољење потреба извоза у Кину, требало у будућности да постане заједничко питање за обе стране“, рекли су из амбасаде.

Последњих година све више кинеских компанија долази у Србију у потрази за могућностима инвестирања и сарадње, а међу њима је и много компанија које се надају да ће успоставити сарадњу у области прехрамбених производа.

Истовремено, и српски произвођачи хране контактирају амбасаду Кине у Србији заинтересовани да своје производе продају у Кини.

Прочитајте још:

 

 

Коментар