МЕРЕ је придружница руске „Торгсервис групе“, основане 2009. године, која тренутно послује на више од 800 локација широм Русије под брендом „Светофор“ и трећи је по величини ланац иза трговачких компанија X5 и Магнит.
Руски супермаркети продају по дисконтним ценама
Према речима Дејана Делића, директора представништва Привредне коморе Србије у Москви, МЕРЕ, осим у Русији, послује у још десет земаља — између осталог у Немачкој, Румунији, Казахстану, Белорусији и Кини.
„Принцип функционисањa и рада MЕРЕ је на такозваном дискаунт систему, што значи да ценовна категорија производа мора да буде конкурентна у односу на друге понуде и сигурно је да ће, уколико се цео посао реализује, радити на продаји производа који су ценовно најнижи“, каже он.
С обзиром на ценовну политику и начин функционисања на руском и другим тржиштима, за купце у Србији долазак ланца МЕРЕ, према Делићевим речима, значиће додатну конкуренцију, снижавање постојећих цена производа који су у понуди.
Без рекламе и „шминке“
„Ценовна политика у Србији ће сигурно бити таква да ће се у понуди налазити производи који нису оптерећени додатном рекламом или лепшим паковањем. Вероватно ринфузна продаја на веће количине, што снижава коначну цену. То ће свакако значити потрошачима. МЕРЕ је у сваком случају добродошао и као конкуренција другим продајним ланцима“, оцењује Делић.
Из филијале ове руске компаније у Србији за портал Ритејл Србија речено је да МЕРЕ планира да ради директно са српским произвођачима, под строгом контролом квалитета и ниском трговачком маржом, а да на нашем тржишту планирају отварање најмање 100 супермаркета са просечном површином од око 1.000 квадрата.
У својим маркетима у Румунији МЕРЕ већ продаје српске производе.