Закон је подржало 276 парламентараца од потребних 226. Унутрашњи речни пловни путеви Украјине укључују реке Дунав, Дњепар и Дњестар.
„Забрањен је улазак у унутрашње пловне путеве Украјине: бродовима који плове под заставом државе-агресора; бродовима који припадају држављанима државе-агресор или пословним субјектима регистрованим на територији државе-агресора, или физичким и правним лицима према којима су уведене специјалне економске и друге рестриктивне мере (санкције) у складу са Законом Украјине о санкцијама“, наводи се у тексту закона.
У јануару 2015. године Рада је усвојила изјаву којом се Руска Федерација назива „земљом-агресором“. Русија негира оптужбе украјинске стране и назива их неприхватљивим. Москва је више пута изјављивала да није страна у унутрашњем украјинском сукобу и да је заинтересована да Кијев превазиђе политичку и економску кризу.
Према речима министра за инфраструктуру Украјине Владислава Криклија, усвајање овог закона омогућиће оживљавање најјефтинијег и еколошки најприхватљивијег начина испоруке робе – речног превоза – и створити ефикасну речну логистику. Министар сматра да ће нови закон повећати промет робе на 30 милиона тона годишње са економским ефектом за државу од 13-16 милијарди гривна (450-565 милиона долара) годишње, побољшати конкуренцију на тржишту, повећати инвестиције и отворити радна места.
Документ предвиђа оснивање државног фонда за развој унутрашњих пловних путева како би се обезбедило одговарајуће техничко стање бродова.
Нови закон такође подразумева стимулисање бродоградње и обнављање предузећа, увођење слободног проласка кроз уставе и делимично изузеће бродова за унутрашњу пловидбу од плаћања такси у морским лукама.
Документ још треба да потпише председник Украјине. Планирано је да закон ступи на снагу 1. јануара 2022. године, а један број чланова овог закона – три године од дана објављивања документа.
Прочитајте још: