Три начина како „убити“ мотор аутомобила на мразу

Стручњаци руског портала „Автовзгљад“ набројали су грешке возача које зими доводе до озбиљних кварова мотора са турбопуњачем. Такви мотори много теже подносе температурне промене, јер су њихови цилиндри направљени од прилично осетљивог алуминијума.
Sputnik

Да се ​​турбина не би истрошила, мотор се мора загрејати пре вожње.

„Након 2.500 обртаја у минути турбина се брзо загрева, односно долази до топлотног ширења материјала“, пише аутор. Снажним и наглим падом температуре мотор доживљава огромна оптерећења, што заједно са недостатком уља због дугог паркирања ствара велике проблеме и може довести до пропадања мотора.
Руска „Лада Нива“ поново у продаји са чувеним логом лађе

Због тога би власници аутомобила са турбо моторима требало да загреју моторе чак и након кратког паркирања, довољно је и пет минута, а за то време уље ће свуда потећи.

Стручњаци су упозорили и на висок број обртаја на почетку вожње. Док температура антифриза не достигне 90 степени, није потребно убрзавати мотор изнад 2.300 обртаја у минуту.

Након вожње мотор треба пустити да ради најмање два минута у празном ходу.

„Тада ће уље које се пумпа кроз турбину имати времена да је охлади“, објаснио је аутор.

Прочитајте још:

Коментар