00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОРБИТА КУЛТУРЕ
10:00
120 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
16:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
ОРБИТА КУЛТУРЕ
У којој књижевној епохи живимо
16:00
120 мин
МИЉАНОВ КОРНЕР
Живот је као бокс: Научите да примате ударце, али задате победнички
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Пречник страним речима и изразима“
20:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Неко лаже: Трамп или Зеленски
21:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Три начина како „убити“ мотор аутомобила на мразу

© Фото : Moto "Club4AG" MiwaМотор аутомобила „Chevrolet Corvair"
Мотор аутомобила „Chevrolet Corvair - Sputnik Србија
Пратите нас
Стручњаци руског портала „Автовзгљад“ набројали су грешке возача које зими доводе до озбиљних кварова мотора са турбопуњачем. Такви мотори много теже подносе температурне промене, јер су њихови цилиндри направљени од прилично осетљивог алуминијума.

Да се ​​турбина не би истрошила, мотор се мора загрејати пре вожње.

„Након 2.500 обртаја у минути турбина се брзо загрева, односно долази до топлотног ширења материјала“, пише аутор. Снажним и наглим падом температуре мотор доживљава огромна оптерећења, што заједно са недостатком уља због дугог паркирања ствара велике проблеме и може довести до пропадања мотора.
Теренски аутомобили Нива под марком Лада у производном погону у фабрици аутомобила АвтоВАЗ  - Sputnik Србија
Руска „Лада Нива“ поново у продаји са чувеним логом лађе

Због тога би власници аутомобила са турбо моторима требало да загреју моторе чак и након кратког паркирања, довољно је и пет минута, а за то време уље ће свуда потећи.

Стручњаци су упозорили и на висок број обртаја на почетку вожње. Док температура антифриза не достигне 90 степени, није потребно убрзавати мотор изнад 2.300 обртаја у минуту.

Након вожње мотор треба пустити да ради најмање два минута у празном ходу.

„Тада ће уље које се пумпа кроз турбину имати времена да је охлади“, објаснио је аутор.

Прочитајте још:

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала