Захваљујући највећој научноистраживачкој институцији у области одбрамбених технологија у региону, Војска Србије у 2021. годину улази са новим и модернизованим системима наоружања и још савременијом војном опремом у области ракетне артиљерије, беспилотних летелица, заштитне балистичке опреме, али и теренских и командно-извиђачких возила.
После више од деценије стагнације пријема, последњих неколико година поново је дошло до пријема младих инжењера, који раде на овим пројектима.
Најмлађи инжењери на важном задатку
Двадесетседмогодишњи поручници Тамара Шевић и Лазар Стојнић у Институт су стигли директно са Војне академије, одмах су "бачени у ватру". Тамара је једна од четири жене официра у Институту, која успешно ради на модернизацији противавионског система ПАСАРС.
"Када дођеш после Академије, са основним инжењерским знањем, овде имаш прилику да га примениш и унапредиш, да научиш нешто ново од старијих колега. То што смо дошли овде, значи да смо имали среће, велика је срећа доћи у Институт и радити на истраживачким и развојним пројектима. Због дугогодишњег изостајања пријема инжењерског подмладка, институт није имао планирану смену генерација, па смо ми морали да постанемо и руководиоци неких пројеката, иако смо јако млади. Старије колеге нам доста помажу, преносе нам своје искуство и знање", прича нам Тамара.
Она је управо положила последњи испит на мастер студијама, на Војној академији, а мастер рад ће бити везан за примену дронова, Институт је набавио неколико комерцијалних дронова који ће јој бити од помоћи у току реализације истраживачког задатка.
Тамара каже да је јако важно и што има могућност да на сајмовима у иностранству види како напредује технологија других држава, била је у Паризу и Москви.
Лазар који је конструисао Малог Милоша
Њен колега Лазар већ је био звезда неких међународних сајмова наоружања, он је један од чланова радног тима на атрактивном задатку израде робота Мали Милош, који је привукао изузетну пажњу где год је стигао.
"Као машински инжењер возилачке струке, моје је било да радим на тој возној платформи малог гусеничара, тенкића, да му направим возну основу, све што иде уз гусенице, оклопно тело, унутрашњи простор, погон и покретање. Био сам и испомоћ у целом пројекту, организацији и менаџменту, а други део, борбену станицу, радиле су, наравно, колеге које се баве наоружањем", каже овај млади инжењер.
У последње четири године радио је и на платформи борбеног оклопног возила БОВ КИВ, на модернизацији тенка М-84 и недавно представљеног борбеног оклопног возила МРАП, где је руководилац овог важног пројекта.