Блокада Суецког канала још један ударац на глобалну трговину

Велики теретни брод са контејнерима и даље је насукан у Суецком каналу што би могло да онемогући пролазак других бродова кроз овај кључни поморски пролаз и одложи планирани превоз сирове нафте и течног природног гаса у вредности од најмање 400 милиона долара.
Sputnik

Стручњаци процењују да би, уколико блокада Суецког канала потраје, то могло да се одрази на додатни скок цене нафте.

Брод „Евер Гивен“, дугачак 400 метара и тежак више од 219.000 тона који плови под панамском заставом, кренуо је из Азије ка Ротердаму, а насукао се у уторак под налетом ветра када је прошао јужни улаз у Суецки канал.

Бјорнар Тонхауген, шеф службе за тржиште нафте норвешке консултантске куће у области енергетике „Ристад енерџи“, изјавио је да насукани брод због своје масивности пореметио ток сирове нафте и производа који се транспортују кроз Суецки канал.

Он је указао да то утиче на цену нафте с обзиром да производ неће стићи до купца онолико брзо колико је било очекивано.

Према Џету Меканделсу, извршном директору ланаца снабдевања и пружања логистичких услуга „Пројекта44“, овај случај представља још један ударац за глобалну трговину.

„Брод је направио блокада у оба смера до те кључне трговинске руте између Азије и Европе. Уколико не буду успели да га извуку тегљачима, мораће да скидају контејнере како би олакшали терет и могли да преусмере пловило“, навео је он.

У међувремену, компанија која ради на померању брода упозорила је данас да ће можда бити потребно неколико недеља да га ослободе.

Суецки канал повезује Средоземно и Црвено море и најкраћа је поморска веза између Азије и Европе.

Каналом отвореним 1869. пролази око 10 одсто међународне поморске трговине.

​Готово 19.000 бродова прошло је њим прошле године, а канал је кључни извор прихода за Египат које је прошле године донео 5,61 милијарду долара.

Коментар