Стручњаци процењују да би, уколико блокада Суецког канала потраје, то могло да се одрази на додатни скок цене нафте.
Брод „Евер Гивен“, дугачак 400 метара и тежак више од 219.000 тона који плови под панамском заставом, кренуо је из Азије ка Ротердаму, а насукао се у уторак под налетом ветра када је прошао јужни улаз у Суецки канал.
Бјорнар Тонхауген, шеф службе за тржиште нафте норвешке консултантске куће у области енергетике „Ристад енерџи“, изјавио је да насукани брод због своје масивности пореметио ток сирове нафте и производа који се транспортују кроз Суецки канал.
Он је указао да то утиче на цену нафте с обзиром да производ неће стићи до купца онолико брзо колико је било очекивано.
Према Џету Меканделсу, извршном директору ланаца снабдевања и пружања логистичких услуга „Пројекта44“, овај случај представља још један ударац за глобалну трговину.
„Брод је направио блокада у оба смера до те кључне трговинске руте између Азије и Европе. Уколико не буду успели да га извуку тегљачима, мораће да скидају контејнере како би олакшали терет и могли да преусмере пловило“, навео је он.
У међувремену, компанија која ради на померању брода упозорила је данас да ће можда бити потребно неколико недеља да га ослободе.
Суецки канал повезује Средоземно и Црвено море и најкраћа је поморска веза између Азије и Европе.
Каналом отвореним 1869. пролази око 10 одсто међународне поморске трговине.
After all day trying to refloat the mega container ship 'Ever Given', in the Suez Canal, there is a steady log jam of ships waiting in the Mediterranean & Red Sea and in the canal itself pic.twitter.com/aGFKieoWqE
— N South (@nat_ahoy) March 23, 2021
Готово 19.000 бродова прошло је њим прошле године, а канал је кључни извор прихода за Египат које је прошле године донео 5,61 милијарду долара.