Та железничка мрежа пролазила би преко Сибира, затим испод мора кроз Берингов мореуз, па преко Аљаске, канадских територија Јукон и Британска Колумбија, све до главног копненог дела САД.
Када би се та веза успоставила, Кина би могла да настави са изградњом супербрзе железнице до сваког кутка Америке. Према неким проценама, такав пројекат коштао би 200 милијарди долара.
Планови за такву повезаност са САД појавили су се још 2014. године, када су локални медији извештавали како Кина планира да изгради супержелезницу од 13.000 километара. У то време кинески инжењери тврдили су да већ преговарају са руским колегама о почетку изградње те железничке мегалиније уверени да је њена изградња могућа уз постојећу технологију.
Кина је већ направила прве кораке који показују да њихов план и није толико незамислив, наводи портал "ИФЛ сајенс".
Још 2018. године Кина је одобрила изградњу прве светске супербрзе железнице која ће повезивати Шангај са архипелагом који се налази на 77 километара од обале копнене Кине.
Та нова рута имаће и подводни део од 16,2 километра, а на траси ће саобраћати воз који се креће изнад пруге левитирајући помоћу магнета, а који уједно и гурају композицију напред великим брзинама (маглев воз).
Изградња тог пројекта већ је у одмаклој фази.
Међутим, неки критичари су пројекат дуге и брзе пруге отписали као економски застарео, наводећи теретне бродове и ваздушни транспорт као јефтиније опције, а уз то сматрају да је пројекат железница према САД превише компликован, пренеле су Независне новине писање Срне.
Прочитајте још: