Та одлука ће се поштовати, рекао је Вучић, али и истакао да би грађани морали да знају шта им тај пројекат доноси.
Вучић је указао да је пред нама период у ком ћемо морати да посветимо пажњу обновљивим изворима енергије и „Зеленој агенди“, али и да то искористимо као подстицај за раст економије, а не као идеолошки раздор, међусобне свађе, одбијање инвеститора и рушење највиталнијих интереса.
По питању критика на рачун Рио Тинта, што је пројекат важан за Мачвански округ, Лозницу, Крупањ и целу Србију, Вучић је рекао да се ту ради о лицемерју и подсетио да је привредно друштво „Рио Сава експлорејшн“ стигло у Србију 2002. године у време Зорана Ђинђића.
Набројао је девет решења која су донета од 8. јуна 2004. године, све до оног којим се издају дозволе о бушотинама.
Он је додао да је приметно да се годинама наставља тренд депопулације у Подрињу, западној Србији, где живи око 100.000 људи, а тај крај Србије могао би, додаје, да напредује и процвета уз пројекат експлоатације литијума.
„Ја нећу ништа да намећем, нити ће ико ишта да намеће. Спремни смо да у складу са законима спроведемо и референдум шта је то што грађани желе, било у градским општинама, или на нивоу округа. Да видимо шта народ жели, али народ мора да буде упознат о чему се ради“, рекао је Вучић.
Наводећи да је литијум нешто без чега се не може у овом тренутку, али ће за 15 година изгубити снагу и вредност коју има данас, јер ће највеће светске компаније научити како допуњавају батерије, пренео је Танјуг.
„Ми смо у трци са временом, а Србија има значајне истражене резерве литијума, који је неопходан за батерије за електрична возила, индустрији која ће забележити огроман напредак. Говоримо о десетинама милијарди евра“, указао је Вучић.
Како је прецизирао, код Лознице је реч о подземном руднику, површине 300 хектара, где би на изградњи радило 2.100 радника, уз око 1.00 високо квалификованих радника.
Пренео је да званичне прогнозе ЕК предвиђају да ће тржиште батерија у бити на нивоу 250 милијарди евра годишње већ 2025. године, а потражња за литијума скочиће 20 пута до 2030. године, а 58 пута до 2050, што је незабележено у рударској индустрији.
„ЕУ ради свој програм и желе да обезбеде сировине за своје ауто-гиганте и они ће да траже разговоре са Србијом. Они желе да ЕУ ауто-индустрија буде укључена. Ми ћемо сада ту да тргујемо, наравно ако народ то допусти“, рекао је председник.
Само фабрика катода и батерија значи приход 3,4 милијарде евра годишње током 56 година.
„Тражићемо да један велики произвођач електричних возила дође у Србију. Ако буду радили производњу у Србији од око 450 хиљада возила годишње укупни приходи би били 19,7 милијарди евра годишње“, рекао је Вучић.
Додао је и да неће бити течног већ чврстог отпада, којим се далеко лакше и ефикасније управља, а отпадни материјал ће се рециклирати и користити у другим индустријама.
„Али, о томе ће одлучивати грађани“, поновио је Вучић.
Прочитајте још: