Та три домена добила су предност кроз анкету међу присутнима на промоцији овог пројекта, а на листи мапираних су и блокчејн технологија, решења за паметна окружења, еко-паметни енергетски извори, напредни материјали и напредни процеси производње и биотехнологија.
Руководилац пројекта Александра Поповић истакла је да ће истраживање трајати до јесени када ће бити одлучено која четири домена ће бити тестирана у стварном окружењу кроз четири појединачна суперкластер пилот пројекта.
„Тада ћемо позвати ширу јавност да се укључи. Тестирање ће нам показати који је то домен који има највеће шансе да направи економски искорак у нашој привреди и тиме постане први српски суперкластер“, рекла је она.
Програмска директорка Центра за истраживање јавних политика Бранка Анђелковић оценила је да остаје још доста посла јер ће бити спроведено 100 интервјуа и анкета са 1.000-1.500 испитаника и до јесени ће бити изабране најперспективније области, пренео је Танјуг.
Пројекат „Србија иновира“ чији је циљ стварање повољног окружења за иновације представили су ИЦТ Хуб и Америчка агенција за међународни развој (УСАИД) а партнер је поред Центра за истраживање јавних политика и WМ Equiti partners, наводи се у саопштењу.
ВД директорка мисије УСАИД-а у Србији Шенли Пинчоти рекла је да је сада крајње време да српски иноватори овог века постану познати.
Као локалне успешне приче у дигиталној сфери навела је Нордеус, Seven Bridges Genomics, CarGo i Strawberry Energy.
„Успеси ових компанија потврђују да дефинитивно постоји потенцијал. Међутим, Србији је потребно више. Србији нарочито треба чешће заједничко ангажовање иновативних стартапова и традиционалне привреде“, рекла је она.
Генерални директор ИЦТ Хуба-а Коста Андрић оценио је да су се последњих година појавили многи елементи иновативног екосистема, на стотине стартапова, хубова, инкубатора, акцелератора.
Додао је да све више компанија препознаје важност иновација, и почиње да сарађује у развијању дигиталне стратегије и подстицању предузетништва.
„Имамо и велике законодавне промене којима се пружа подршка иновацијама и услугама е-трговине у Србији. Оно што нам сада треба је храбра и конкретна стратегија, заснована на глобално доказаним концептима и специфичним потенцијалима које знамо да имамо“, рекао је он.
Додао је да је кључно да се пажљиво идентификују специфичне области у оквиру којих ће бити повезани појединачни играчи који ће добити неопходну техничку, институционалну и финансијску подршку.
Активности пројекта „Србија иновира“ трајаће четири и по године. Током пројекта радиће се на креирању окружења које је погодно за иновације чиме ће се убрзати развој и увођење нових економских модела.
Прочитајте још: