Да ли ће банкомати заменити банкарске службенике

Машине преузимају све више послова, па је тако и у банкарском сектору, где се све више инсистира на подизању новца на банкоматима, уместо на шалтерима. То је покренуло питање — да ли ће банкомати у потпуности заменити банкарске службенике и шта ће бити с пензионерима који махом стоје у реду да би подигли пензију да им апарат не би „појео” картицу.
Sputnik
Лист „Политика“ преноси искуство једног читаоца који је био изненађен када је чуо да ће новац у „Рајфајзен банци“ убудуће махом морати да подиже на банкомату, јер се знатно смањује број шалтера за исплату готовине.
Он је, како је навео, обавештен да неће моћи још дуго у својој експозитури да подиже новац на шалтеру него искључиво на банкомату. Када је рекао да нема картицу и да је не жели, већ да инсистира да по старом моделу узима новац, објаснили су му да ће онда морати да иде у неку другу пословницу у којој ће моћи да подиже средства код банкарске службенице.
У „Рајфајзен банци“ наводе да ће они клијентима који инсистирају да трансакције обављају искључиво на благајнама, увек омогућити и такву опцију у одређеном броју пословница у градовима у којима имају више филијала.
У местима у којима имају само једну експозитуру, благајна ће бити на располагању корисницима само одређени део радног времена. Основна разлика у односу на класичан концепт банкарства је измештање трансакција на вишенаменске уређаје и електронске канале, како би запослени у банци могли да се посвете потребама клијената које захтевају више времена, било да је реч о готовинским или стамбеним кредитима или да се размишља о улагању у приватну пензију…
Како додају, на вишенаменским уређајима (модерним банкоматима) могуће је извршити већину готовинских трансакција, како исплата и уплата у две валуте — динарима и еврима, тако и безготовинска плаћања рачуна, уплате на рачуне у другој банци, мењачке послове, преносе између два рачуна, као и измирење кредита и кредитних картица како у готовини, тако и преносом средстава са текућег рачуна.
„При томе, свака наша пословница по новом концепту има такозвану 24-часовну зону, којој клијент може да приступи и ван радног времена експозитуре, што му обезбеђује додатну сигурност, посебно код подизања или уплате веће суме новца“, истичу у „Рајфајзен банци“.
Клијентима који имају резерве према новом начину обављања трансакција саветују да настави да долази у пословницу током радног времена, како би са својим банкарем обавио трансакцију било на банкомату, било на свом мобилном телефону, све док не постане сигуран и способан за самостално коришћење електронског банкарства.
За кориснике који припадају старијим генерацијама, као и за све остале, омогућена је опцију промене пина на банкоматима у овој банци и вишенаменским уређајима. Тако на веома прост начин, као и уз помоћ банкара уколико је потребно, могу да се определе за пин који ће лако памтити, напомињу у банци.
Све о домаћој и светској економији

Прочитајте овде

Коментар