Прототип летелице назван „Скајдвелер“ је софтверски унапређена верзија соларног авиона „Солар импулс 2“, који је успео да обиђе око Земље 2015. и 2016. године, али је имао људску посаду.
Нови авион производи америчко-шпанска ваздухопловна компанија „Скајдвелер Авио“ која је са америчком владом склопила уговор вредан пет милиона долара.
Како би остао у ваздуху 90 дана, на крила летелице чији распон износи 71 метар су уграђени соларни панели који производе до два киловата енергије.
У „Скајдвелер Аеру“ планирају уградњу и водноникових ћелија које би била резерва за напајање у случају да авион остане без сунчеве светлости због дужих периода лоших временских услова, преноси РТС.
Оснивачи ове америчко-шпанске компаније, Џон Паркес и Роберт Милер су купили интелектуално власништво и патент од пројекта „Свис солар импулс“ пре него што су одлучили да крену у развој нове летелице.
Пројектанти су најпре „Скајдвелера“ претворили у беспилотну летелицу и тако омогућили да она постигне већи домет и већу носивост. Нови авион ће моћи да понесе око 360 килограма радарске и опреме за снимање.
Компанија намерава да у наредним месецима обави пробне летове, укључујући аутономно полетање и слетање. Када се ти тестови заврше, започеће тестирање издржљивости, са циљем да летелица проведе у ваздуху 90 дана или више без слетања.
Очекује се да ће, као што је то често случај са војном и свемирском технологијом, овај патент, која представља велики искорак ка летовима на обновљиве изворе енергије, вероватно на крају у неком облику пронаћи пут и до цивилног ваздухопловства.