00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
17:00
60 мин
НОВИ СПУТЊИК ПОРЕДАК
20:00
60 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
НОВИ СПУТЊИК ПОРЕДАК
17:00
60 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
Да ли је могућ НАТО без САД?
20:00
60 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Америчка морнарица развија авион који у ваздуху може да проведе 90 дана

© Фото : Јутјуб/New ScientistАвион на соларни погон
Авион на соларни погон - Sputnik Србија, 1920, 09.08.2021
Пратите нас
Америчка морнарица развија беспилотну летелицу на соларни погон која ће без слетања у ваздуху моћи да проведе 90 дана. Авион „Скајдвелер“ би био коришћен као платформа за комуникацију или за осматрање бродова.
Прототип летелице назван „Скајдвелер“ је софтверски унапређена верзија соларног авиона „Солар импулс 2“, који је успео да обиђе око Земље 2015. и 2016. године, али је имао људску посаду.
Нови авион производи америчко-шпанска ваздухопловна компанија „Скајдвелер Авио“ која је са америчком владом склопила уговор вредан пет милиона долара.
Како би остао у ваздуху 90 дана, на крила летелице чији распон износи 71 метар су уграђени соларни панели који производе до два киловата енергије.
У „Скајдвелер Аеру“ планирају уградњу и водноникових ћелија које би била резерва за напајање у случају да авион остане без сунчеве светлости због дужих периода лоших временских услова, преноси РТС.
Оснивачи ове америчко-шпанске компаније, Џон Паркес и Роберт Милер су купили интелектуално власништво и патент од пројекта „Свис солар импулс“ пре него што су одлучили да крену у развој нове летелице.
Пројектанти су најпре „Скајдвелера“ претворили у беспилотну летелицу и тако омогућили да она постигне већи домет и већу носивост. Нови авион ће моћи да понесе око 360 килограма радарске и опреме за снимање.
Компанија намерава да у наредним месецима обави пробне летове, укључујући аутономно полетање и слетање. Када се ти тестови заврше, започеће тестирање издржљивости, са циљем да летелица проведе у ваздуху 90 дана или више без слетања.
Очекује се да ће, као што је то често случај са војном и свемирском технологијом, овај патент, која представља велики искорак ка летовима на обновљиве изворе енергије, вероватно на крају у неком облику пронаћи пут и до цивилног ваздухопловства.
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала