Колапс у Немачкој – стоји 700 возова због штрајка, угрожени ланци снабдевања широм Европе

Штрајк машиновођа пореметио је путнички и теретни саобраћај широм Немачке. Синдикат захтева веће зараде од железничког предузећа "Дојче бан". Из синдиката наводе да од јутрос стоји 700 возова и да ће штрајк трајати до петка, док из "Дојче бана" наводе да штрајк прети да нашкоди ланцима снабдевања широм Немачке и Европе.
Sputnik
Штрајк се подудара са повећаним прометом у железничком саобраћају због попуштања мера против ширења корона вируса током летњег одмора. Многи путници нису могли да се укрцају на возове на железничким станицама широм Немачке, пренео је Ројтерс.
Портпарол "Дојче бана" Ахим Штаус је рекао да се труде да се сваки четврти полазак одржи и да између великих градова поласци обаве на свака два сата.
"Чинимо све да данас доведемо људе до њихових дестинација", рекао је Штаус и позвао путнике да откажу путовања која нису неопходна.
Најављено је да ће штрајк трајати до петка ујутру. Синдикат ГДЛ, који представља одређени број машиновођа, одлучиће о наставку штрајка следеће недеље, рекао је председник тог синдиката Клаус Веселски за ЗДФ.
Додао је да је због штрајка, који је почео јутрос у 2.00, стало седамсто возова и да је штрајк успешан.
"Морам врло јасно да кажем да наше колеге штрајкују на веома дисциплинован начин", рекао је Веселски и додао да ће се вратити за преговарачки сто само уколико "Дојче бан" дâ бољу понуду.
Из "Дојче бана" су поручили да стоји 190 теретних возова и да штрајк прети да нашкоди ланцима снабдевања широм Немачке и Европе.
ГДЛ захтева повећање зарада за око 3,2 одсто и једнократну исплату због корона вируса од 600 евра. Железничко предузеће је понудило повећање зарада у два корака у наредне две године, али синдикат жели да повећање ступи на снагу раније.
"Дојче бан" је прошле године пријавио губитак од 5,7 милијарди евра, а саопштили су да се компанија опоравља од априла, када су попуштене мере против корона вируса и када је настављен теретни саобраћај, пренео је јавни сервис.
Прочитајте још:
Треба ли да нас брину несташице у Немачкој где их нико није очекивао
Коментар