„Желимо да и мотор ВК-2500 пребацимо на водоник. То ће бити заједнички пројекат са ‘Обједињеном корпорацијом за изградњу мотора’. Мотор ће имати криогени резервоар, системе за термостатирање и снабдевање течним водоником. Процес производње мотора овог типа, према прелиминарним проценама, трајаће око пет година. Током овог периода ће бити обављен низ испитивања“, рекао је он.
Летачка тестирања мотора на водоник могу се одржати у летећој лабораторији Јак-40ЛЛ, појаснио је Гордин.
Подсетимо, руски хеликоптери „Камов“ и „Миљ“ имају уграђене моторе ВК-2500 .
Раније се водоник у авиоиндустрији примењивао само за време СССР-а. Током 1988. године авион-лабораторија Ту-155 извео је низ летова са експерименталним мотором НК-88 који је као погонско гориво користио водоник.