Феминистичко насиље злоупотребом патријархата
„Оне желе неког да ослободе, да раде на нивоу свести жена оно што раде бомбама на нивоу политике и освајања територија и ресурса. За нечије добро врше насиље над тим неким. Ако не желим да будем жртва насиља у свом окружењу, још мање желим да будем жртва интелектуалног и политичког терора коме смо изложени. Мислим да је феминистички напад контрапродуктиван.“
„Патријархат није био психолошка поставка, како се данас третира, па говоре о њему као да је био институционализовано насиље неких психопата над женама, потпуно искључујући чињеницу да је то била коегзистенција која је једино омогућавала опстанак тог друштва. Ти мужеви којима су, у тим њиховим хипотетичким причама које служе за страшење младих жене, прале ноге, волели су своје жене у 90 одсто случајева“, истиче Тајана Потерјахин.
За насиље није крив патријархат него његови модернизатори
„Та еволуција није била природна, десио се пресек, једна насилна такозвана равноправност на коју нису били спремни ни жене ни мушкарци и мислим да је можда и тај степен насиља над женама и породичног насиља за који се тврди да је овде алармантан, заправо последица чињенице да се патријархат није природно развио у следећи историјски ступањ. Нису људи били на то спремни и онда се дешавају неразумевања, фрустрације, психолошка пуцања и мислим да за ово што се дешава није крив патријархат, него они што су дошли да га модернизују, укину и донесу нам рај на земљи који све више личи на пакао“, истиче она.
„Варошка легенда“: Трилер, магија и политика у Краљеву 19. века
„Кад сам почела да претражујем грађу да бих се обавестила о тој епохи и Краљеву, некако се све сажме у целовитост живота која обухвата и љубавне елементе и некакав трилер и мистерију, а такође не могу да се заобиђу веровања, народна религија тог краја, укључујући и магијска и мрачна веровања, као и интимни људски страхови. Тако да је на крају логично да се све то слије у један ток живота вароши.“
„Политика је заступљена јер ми је била намера да откријем шта је оно што чини нашу нарав по том питању. Где је почетак таквог нашег приступа политици? Мислим да је корен управо у времену којим сам се бавила и да сам га интуитивно због тога и одабрала, јер у том периоду Србија се налази на прекретници и то је време које је можда најузбудљивије, а често се прескаче“, каже Тајана Потерјахин.