Битеф пролог: Представа „Living room“ вечерас премијерно у Београдском драмском позоришту

Представа „Living room“ у копродукцији Београдског драмског позоришта и Битеф театра премијерно ће бити изведена вечерас у оквиру Битеф пролога, који је увертира у двоструко издање овогодишњег Београдског интернационалног театарског фестивала (БИТЕФ).
Sputnik
Главна протагонисткиња комада немачког редитеља Ерсана Монтага је оперска певачица из Београда Катарина Малковић, чији лик тумачи Весна Чипчић.
Живот јунакиње пратимо почетком осамдесетих година прошлог века, када је био испуњен надама у породичну срећу и каријеру, а онда прескачемо четрдесет година и сусрећемо је на дан када одлази у пензију. И даље је у истом скромном стану као и на почетку, али је она у њему сада сама и тужна. Разлог њеног стања, велику трагедију, сазнајемо на неоубичајен начин.
Након Битеф пролога, 15. септембра биће изведен плесни комад „Трагови“ кореографа Вима Вандекејбуса из Белгије. Извођењем ове представе биће свечано отворено овогодишње двоструко, 54. и 55. издање Битефа, које се одвија под слоганом „На ивици будућности“.
У програму овогодишњег Битефа су представе које потписују неки од најзначајнијих аутора и трупа европског и светског театра: Филипа Кена, Римини протокола, Вима Вандекејбуса и других.
Како је раније истакао уметнички директор Битефа Иван Меденица, у појединим представама, а посебно у онима које су настале у доба актуелне пандемије, тело је „одсутно“. То је, како је навео, естетски одговор на изазове које је телесно дистанцирање наметнуло позоришту.
Иван Меденица: Можда за планету и није добро да човек опстане
„Оно је или екрански транспоновано, као у представама рађеним за онлајн платформе — ’Вишњик у вишњику‘ позоришта ’Дефакто‘ из Загреба; или је његов ’оригинал‘ одсутан, а замењује га неко друго тело, оно које је било физички ближе, присутно у датим околностима извођења — ’Конференција одсутних‘ чувеног Римини протокола из Берлина; или га уопште нема, већ гледаоци попримају ту функцију и то у физичко-изведбеном оквиру који можемо назвати просторном и атмосферском инсталацијом, као у представи ’Као да крај није ни сасвим близу‘ Маје Пелевић и Николе Завишића, рађеној у продукцији Битеф театра“, навео је Меденица.
Публика ће бити у прилици да погледа и представу „Климатски плесови“, у кореографији Аманде Пиње и копродукцији позоришних трупа из Мексика, Чилеа и Аустрије, комад који, како је навео Меденица, представља посвету природи која нестаје и директно прозива мултинационалне компаније које је загађују.
На програму је и представа „Фарм фатал“, која на духовит начин третира еколошке теме, затим представа „Каспар“ Петера Хандкеа, у режији Милоша Лолића, као и представе у којима се као главни јунаци појављују робот и дрон — немачка „Future fortune“ у кореографији Драгане Булут и „Опчинио сам те“, рађена у копродукцији театара из Ирана и Брисела и кореографији Ехасана Хемата.
Битеф ће 25. септембра затворити представа „Флеш“ у режији Франка Вигруа, која је, како је навео Иван Меденица, комбинација инсталације, плесне представе и перформанса.
Извођење представа Томаса Остермајера „Непријатељ народа“ и „Плућа“ Словенског народног гледалишча из Љубљане отказано је због неповољне епидемиолошке ситуације.
Коментар