Код неких других скраћеница, као што су CAO, CIO или CTO можете само да питате – „Молим?” Портал „Биз лајф“ доноси одговоре на питања шта значе скраћенице CEO, COO, CCO, CMO и шта они раде.
CEO – Chief executive officer
Извршни директор, одговоран за надгледање активности целе компаније, њему сви подносе извештаје.
Одговорности директора:
Осмишљавање краткорочних и дугорочних стратегија
Распоређивање задужења, делегирање
Координирање извршења задатака
Праћење кретања на тржишту, развоја технологије
Праћење кретања конкурентских предузећа исте или сродне делатности
Праћење развоја средстава за рад и других фактора који могу утицати на развој предузећа
Контрола резултата рада
COO – Chief operations officer
Оперативни директор управља компанијом на дневном нивоу.
Дизајнирање и имплементирање пословне стратегије, планова и процедура
Поставављање свеобухватних циљева за перформансе и раст
Успоставитљање политике која промовишу културу и визију предузец́а
Надгледање дневног пословања компаније и рада руководилаца (ИТ, маркетинг, продаја, финансије итд.)
Вођење запослених да подстичу максималне перформансе и посвец́еност
Оцењивање перформанси анализирањем и тумачењем података и метрика
Писање и подношење извјештаја Извршном директору у свим важним питањима
Помагање извршном директору у подухватима прикупљања средстава
Учествовање у активностима ширења (инвестиције, аквизиције, корпоративни савези итд.)
Управљање односа са партнерима / добављачима
CFO – Chief financial officer
Финансијски директор, задужен за надзор финансијских активности, планирање финансија и управљање ризицима, за ток новца и анализу података.
Одговорности финансијског директора:
Управљање рачуноводством, људским ресурсима, односима са инвеститорима, правним, пореским и трезорским одељењима
Састављање периодичних планова новчаних токова
Састављање извештаја о извршеним ставкама планова
Анализирање извештаја
Преговарање са дужницима о решавању дуговања
Утврђивање правила и критеријума у вези са одобравањем кредита
Контрола коришћења кредита
Унапређење пословања
CTO – Chief technology officer
Технички директор или шеф техничког одсека, чији је фокус на научним и техничким проблемима.
Учествовање у кључним одлукама као члан извршног менаџмент тима
Одржавање блиских односа са свим члановима руководног тима
Управљање рачуноводством, људским ресурсима, односима са инвеститорима, правним, пореским и трезорским одељењима
Надгледање финансијског пословања подружница и иностраних послова
Надгледање система трансакција компаније
Спровођење најбоље оперативне праксе
Надгледање планова за бенефиције за запослене, са посебним нагласком на максимизирању потрошачког пакета бенефиција.
Преговарање о куповини
CIO – Chief information officer
Директор информационих технологија, одговоран за ИТ и рачунарске системе неопходне за функционисање предузећа.
Пружање савета и помоћи вишим руководиоцима у вези са набавком и управљањем ИТ;
Развијање, одржавање и олакшавање имплементације здраве и интегрисане ИТ структуре
Промовисање ефикасног дизајна и рада свих вец́их ИРМ процеса за агенцију, укључујуц́и унапређење радних процеса.
Процењивање услова за запослене у погледу знања и вештина потребних за постизање циљева учинка који су успостављени за ИРМ
Процењивање степена до којег сви менаџери у агенцији испуњавају те услове
Развијање стратегије и специфичних планова за запошљавање и обуку
Извештавање шефу Одсека о напретку у побољшању ИРМ-а.
Šta je IRM?
Управљање информацијама (ИРМ) је подсектор Одсека за управљања дигиталним правима (ДРМ), технологије које штите осетљиве информације од неовлашћеног приступа.
CAO – Chief administrative officer
Директор администрације – надгледа финансијске, административне и маркетиншке послове.
Обезбеђивање улаза у пословно и стратешко планирање
Постављање циљева за одељења и појединачне менаџере
Сарадња са колегама ради имплементирања политике и развили побољшања
Организовање и координирање интерних послова
Надгледање расподеле средстава и буџетирање
Пружање смерница запосленима и процењивање њиховог учинка
Решавање питања која могу настати – благовремено
Преузимање одговорности за благовремено извештавање вишег руководства или регулаторних агенција
CRO – Chief risk officer
Директор за ризике, задужен за управљање ризицима и могућностима компаније.
Одржавање регистра ризика заснованог на важец́им законима и прописима, шемама преваре и АМЛ разматрањима.
Одржавање инвентара унутрашњих контрола и мапирања кључних области ризика.
Праћење напретка помоц́у интерне ревизије, самотестирања или контроле.
Помагање у извршењу усклађености пословања предузец́а, утврђивање преваре и процена ризика БСА идентификацијом кључних ризика
Мониторинг ризика: Помагање у развоју и праћењу кључних показатеља ризика (КРИ) који су мапирани на различите начине како би се утврдило повец́ање ризика и проактивно спроводиле мере за смањење ризика.
Идентификовање нових ризика који представљају нове регулативе, преваре или прање новца.
Анализа података: Координација прикупљања информација о ризику из изворних система, одјељења и извјештавања. Анализа података и примена на различите кључне области ризика како бисте ажурирали профил ризика.
Управљање објавама, дистрибуцијом и доступношћу правила и поступака за усклађивање и финансијски криминал.
CCO – Chief creative officer
Креативни директор у креативним или дизајнерским индустријама – задужен је за управљање креативним тимом.
Усмеравање креативног производа компаније
Развијање стратегије уметничког дизајна који дефинише бренд компаније.
Стварање јединственог имиџа компаније и испоручивање препознатљивог дизајна потрошачима
Стварање јасне слике бренда која је основни и суштински посао у целој компанији
Оглашавање незаборавног уметничког дизајна, структурирање за остваривање функционалних циљева
Осигуравање да се дизајн и функционалност комбинују хармонично тако да фирма може представити производ који успешно представља њен креативни бренд.
CMO – Chief marketing officer
Директор маркетинга и његове одговорности:
Планирање маркетиншких циљева
Спровођење маркетиншких планова и програма
Истраживање, анализирање и надгледање финансијских, технолошких и демографских фактора који утичу на тржишне шансе
Планирање и надгледање оглашавања и промоција
Комуникација са спољним пропагандним агенцијама, ауторима и уметницима
Давање препорука у вези са стратегијом формирања цена
Спровођење ефективне контроле маркетиншких резултата
Процена реакције тржишта на пропагандне програме и паковање и састав производа
Препоручивање и предлагање промена
Припрема и подношење извештаја о маркетиншким активностима
KAM – Key account manager
Менаџер за кључне купце, обавља све контакте с кључним купцима, уговара послове и врши продају, прати развој тржишта и на основу анализа утврђује циљеве продаје.
Управљање продајом и одржавање однос са одређеним купцима.
Менаџер рачуна одржава постојеће односе компаније са клијентом или групом клијената, осигуравајући наставак сарадње
Управљање односа са клијентом налога на које су додељени. Клијент ће остати са једним руководиоцем рачуна током трајања ангажовања компаније
Менаџери рачуна служе као интерфејс између сервиса за купце и продајног тима у компанији
Менаџер рачуна служи да разуме захтеве купаца, планира како да испуни ове захтеве и генерише продају за компанију као резултат.
Project Manager, Project Leader
Менаџер пројекта или вођа пројекта има следеће одговорности:
Састављање плана израде пројекта
Распоређивање задужења
Координација извршења задатака
Контрола резултата рада и извршавања пројекта
Исправљање неправилности у току извршења пројекта
Планирање буџета пројекта
PR (Manager)
Менаџер за односе с јавношћу (PR Manager, Public Relations Manager) има одговорности:
Остваривање сарадње са свим средствима јавног информисања
Истраживање ставова и потреба одређене циљне групе
Слање резултата истраживања средствима јавног информисања
Организовање јавних наступа
Планирање и наручивање рекламних спотова
Организација комуникације са окружењем
Copywriter
Писац рекламних текстова и слогана.
Креирање билборда, брошура, каталога, текстова за рекламни џингл, реклама у магазинима и новинама, продајних писама и друге директне поште, скрипте за телевизијске или радио рекламе, друштвене мреже и друге маркетиншке комуникације.
Они су најчешће познати као писци садржаја веб-страница ако се њихов рад појављује углавном на интернету. Писац садржаја помаже у прављењу онлајн-реклама, веб-страница, билтена е-поште, блогова и постова друштвених медија.
Merchandiser
Излагач робе – задужен за слагање робе и контролу изложености робе у продајном објекту, што треба да допринесе већој продаји.