„Све важније постаје питање како да се на бољи и ефикаснији начин осигура транспорт енергената, као и њихова експлоатација у позадини компликација у области снабдевања енергијом у различитим деловима света. Поларни пут свиле у последње време поново је привукао пажњу. Захваљујући заједничким напорима Русије и Кине такви пројекти ће, како се очекује, омогућити да се смање тензије у енергетици“, пишу колумнисти кинеског листа.
Аутори чланка се позивају на кинеске експерте који сматрају да ће повећање превоза робе преко Арктика омогућити да се значајно смањи трајање поморског транспорта из Кине у Русију, међутим због тешких временских услова на Северном полу „тешко да се могу очекивати приметни резултати рада у том правцу краткорочно гледано“.
Према речима кинеских стручњака, упркос огромним трговинско-економских могућностима повезаним са развојем арктичког пута, постоје и објективне потешкоће.
„За разлику од традиционалних рута, то је сезонски пут: оптимални период за транспорт на Арктику је од јула до септембра“, пише лист, позивајући се на независног стручњака, који истиче да се тај период временом може повећавати због отапања ледника.
„Стандардни пут из Азије у Европу пролази кроз Малајски мореуз и Суецки канал. Водени пут из Шангаја у Мурманск преко Арктика омогућиће да се транспорт траје скоро дупло краће – око 15 дана мање, а потрошња горива се може смањити за 20 одсто“, објашњавају стручњаци.