00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
21:00
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
07:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Без сарадње Срба и Руса нема остварења словенског сна
16:00
30 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
Хоће ли бити Трећег светског рата
17:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Дуалност Милене Павловић Барили“
17:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920
РУСИЈА
Најновије вести, анализе и занимљивости из Русије и Заједнице независних држава

Кинески угао: Поларни пут свиле ће смањити тензије на енергетском тржишту

© Sputnik / Давид Шоломович / Уђи у базу фотографијаЛедоломац "Москва" води караван бродова кроз арктички лед
Ледоломац Москва води караван бродова кроз арктички лед - Sputnik Србија, 1920, 22.10.2021
Пратите нас
Заједнички напори Русије и Кине усмерени на развој транспортне руте преко Арктика омогућиће да се смањи напетост на међународном енергетском тржишту, пише кинески лист „Глобал тајмс“.

„Све важније постаје питање како да се на бољи и ефикаснији начин осигура транспорт енергената, као и њихова експлоатација у позадини компликација у области снабдевања енергијом у различитим деловима света. Поларни пут свиле у последње време поново је привукао пажњу. Захваљујући заједничким напорима Русије и Кине такви пројекти ће, како се очекује, омогућити да се смање тензије у енергетици“, пишу колумнисти кинеског листа.

Аутори чланка се позивају на кинеске експерте који сматрају да ће повећање превоза робе преко Арктика омогућити да се значајно смањи трајање поморског транспорта из Кине у Русију, међутим због тешких временских услова на Северном полу „тешко да се могу очекивати приметни резултати рада у том правцу краткорочно гледано“.
Према речима кинеских стручњака, упркос огромним трговинско-економских могућностима повезаним са развојем арктичког пута, постоје и објективне потешкоће.
„За разлику од традиционалних рута, то је сезонски пут: оптимални период за транспорт на Арктику је од јула до септембра“, пише лист, позивајући се на независног стручњака, који истиче да се тај период временом може повећавати због отапања ледника.
„Стандардни пут из Азије у Европу пролази кроз Малајски мореуз и Суецки канал. Водени пут из Шангаја у Мурманск преко Арктика омогућиће да се транспорт траје скоро дупло краће – око 15 дана мање, а потрошња горива се може смањити за 20 одсто“, објашњавају стручњаци.
Руски ледоломац на Арктику - Sputnik Србија, 1920, 15.09.2020
Амерички медији: Кина и Русија на Арктику – „ноћна мора“ за Америку
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала