Међу првима се на удару нашао амерички председник Џо Бајден. Он је прво дошао у Рим на састанак Г20, из ког је потом отишао у Глазгов на климатски самит. Многима је посебно у очи упало то што је председничка колона, која је снимљена док је долазио на састанак са папом Фрањом у Ватикану, имала чак 85 аутомобила.
Из окружења председника САД толики број аутомобила објашњен је „италијанским корона правилима“, због чега је број људи у аутомобилу био ограничен, пише РТ.
Корисници друштвених мрежа посебно су истакли то што возила која користи председничка пратња и нису баш еколошка, па тако, на пример, „звер“, аутомобил којим се вози Бајден, има чак 244 коњске снаге које производи бензински мотор.
Критике нису поштеђени ни милијардери Бил Гејтс и Џеф Безос, такође велики заговорници очувања животне средине, смањења загађења и учесници ЦОП26.
Њих двојица су, како су објавили британски медији, уочи климатског самита направили журку на јахти у Егејском мору, у близини турске обале, поводом Гејтсовог 66. рођендана.
На суперлуксузној јахти, које иначе нису пример еколошког возила, окупило се 50 људи, који су на њу долетели приватним хеликоптерима, такође не баш еколошким начином транспорта.
И сам долазак глобалне елите у Глазгов, био је све само не пријатељски настројен према животној средини. Већина главних учесника долетела је у шкотски град приватним авионима. Британски медији наводе да је у Глазгов слетело чак 400 приватних авиона, емитујући тако 13.000 тона угљен диоксида, што је годишња емисија 1.600 људи у Шкотској.
„Приватни авиони су веома престижни, али је тешко да не будете лицемер ако их користите док тврдите да се борите против климатских промена“, рекао је еколошки активиста Мет Финч британским медијима.
Бивши европосланик Најџел Фараџ написао је на Твитеру да је „сваки светски лидер и званичник који дође на ЦОП26 приватним авионом еко-лицемер“.
Британски медији то посебно замерају принцу Чарлсу и премијеру Борису Џонсону, који су прво летели приватним авионима у Рим, а потом у Глазгов.
Критикован је и Џон Кери, први у историји саветник америчког председника за климу и климатске промене, који у власништву има приватни авион и њиме је долетео у Глазгов.
Према подацима америчких медија, он је током годину дана приватним авионом прелетео 22 сата и 22 минута, емитујући 116 метричких тона угљеника у ваздух, што је скоро 30 пута више од годишње емисије једног аутомобила. Кери је, иначе, власник компаније за чартер издавање авиона.
Према истраживањима НВО „Транспорт енд инвајармент“, која се бави екологијом и транспортом, емисија угљен-диоксида из приватних авиона драстично расте и од 2005. до 2019. повећана је за 31 одсто. Један такав авион само за сат времена лета емитује две тоне угљен-диоксида, док је просечна годишња емисија једног Европљанина, у свим његовим активностима, 8,2 тоне. Како се наводи у њиховој студији, приватни авиони загађују од пет до 14 пута више по путнику од комерцијалних на редовним линијама и 50 пута више него возови.
Шведски Лунд универзитет, у свом истраживању, показао је да је емисија гасова стаклене баште коју праве богати људи, екстремно већа него она код људи средњег сталежа или сиромашних. Према њиховој студији, они који највише лете чине један одсто светске популације, а одговорни су за више од половине емисије угљен-диоксида из авиона.