Према њеним речима, бугарски политичари треба да престану да поричу да постоје проблеми на путевима.
„Можда је данас дошло до границе када треба да престанемо да поричемо да имамо проблема са друмском инфраструктуром. У Бугарској од свих могућих институција чујемо: немамо проблема са друмском инфраструктуром, али се понављају исте грешке“, сматра Русинова.
Она је нагласила да надлежни немају ни најмању представу о стању на путевима. Политичари, пре свега, треба да наложе анализу ситуације.
„Питајте министарку за регионални развој (Виолету Комитову) да ли може да одговори нешто о стању ове деонице? Не заборавите да Служба за друмску инфраструктуру (подређена Министарству за регионални развој) два пута годишње мора да проверава стање на путевима широм земље. Зар ова служба није знала за проблеме са обележавањем? А ако нису знали, како су пропустили сигнале о проблемима које шаљемо? Од њих нисмо добили ниједан одговор, посебно у последњих шест месеци“, закључила је она.
Према речима представника Удружења страдалих у саобраћају Владимира Тодорова, нови посланици треба да размисле о томе зашто инфраструктура на путевима доводи до саобраћајних несрећа.
„Можда би требало да размисле о томе зашто државне институције затварају очи, зашто се заташкавају радње или нечињење неких државних службеника. Увек се може рећи да је у питању био људски фактор, али разлог се увек крије и у самом терену. Терен контролише администрација, а администрацију политичари. Овај круг треба прекинути“, истакао је Тодоров.
Он је скренуо пажњу на чињеницу да у Бугарској сваког месеца на путу погине 50-60 људи. Бугарска је сваке године на врху листе земаља Европске уније по највећем броју несрећа са смртним исходом. Током 2019. године у саобраћајним несрећама у Бугарској погинуло је 628 људи, а 2020. године – 463.
Подсетимо, на аутопуту око два сата ујутру локалном времену, у близини села Боснек, југозападно од главног града Софије, изгорео је аутобус, у коме је погинуло 46 особа, међу којима 12 деце.