ЕКОНОМИЈА

„Хрватски Стив Џобс“ креће с чиповима: Жели и на берзу

Хрватска компанија „Солински Инклуд“ предузетника Ивана Мрвоша, позната по „паметним“ клупама, покренула је кампању прикупљања капитала у износу између 400.000 и милион евра са великом амбицијом – да премосте несташицу чипова.
Sputnik
„У задње две године радили смо на развоју нових решења да би компанија могла да се одмакне искључиво из приче с клупама у смеру нових производа за градове који решавају конкретне проблеме, од отпада до мерења квалитета ваздуха“, каже оснивач те компаније, 26-годишњи Иван Мрвош, преноси хрватски „Пословни дневник“.
Мрвош прикупља капитал преко компаније „Фундербим“, из које га називају „новим Стивом Џобсом“.
„С овом рундом финансирања циљамо да прођемо глобалне изазове које сви имају, између осталих и чипова. Осигурали бисмо да унутар властите производње можемо да радимо целе плочице чиме бисмо из више извора могли да купујемо чипове што би нам битно убрзало производни процес“, каже Мрвош.
Његова компанија тренутно има „пуну књигу наруџби до марта“ која укључује више од стотину производа, паметних клупа те мерача квалитета ваздуха.
„Ради се о око 300.000 евра продатог, а неиспорученог. До тада би и ситуација требало да се стабилизује да створимо залиху производа па када купци наруче да можемо да испоручимо у пар дана“, објашњава он.
Најновија кампања трећа им је по реду путем „Фундербима“ пошто су 2017. постали прва хрватска фирма на тој платформи.
У години пре пандемије поставили су рекорд за највећу хрватску кампању на тој платформи до данас, с прикупљених 1,5 милиона евра, подсећа „Пословни дневник“.
Актуелна рунда увертира је у велику кампању од 5,5 милиона евра коју планирају крајем 2022. о чему су већ у контакту с фондовима ризичног капитала.
Услов за то је скалирање производње и прихода на жељених 200.000 евра месечно (са садашњих око 110.000) што отвара врата за разговоре с већим фондовима, а потенцијално у будућности корак је у смеру да одшкрину врата у САД.
„Откад је кренуо „Фундербим“, Иван Мрвош био је прва особа коју смо Ивана Гажић и ја идентификовале као добру младу особу за „Фундербим“. Ово нам је трећа кампања у четири године, а валуација фирме је данас 17 милиона евра”, говори водећа инвеститорка Ивана Шољан.
Водећи инвеститор, иначе, није уједно и онај који улаже појединачно највећи износ, већ особа која према другим улагачима даје јемство да се фирма која прикупља капитал држи планова. Управо Шољанова наводи да је Мрвош „нови Стив Џобс“.
Мрвош додаје како не искључује да ће једног дана изаћи на берзу.
ЕКОНОМИЈА
Несташица чипова за аутомобиле све до 2023.
Коментар