Продавци кажу да је највећи проблем недостатак половних аутомобила у Европи јер скоро све фабрике стоје због недостатка чипова и нови аутомобили се чекају по шест до осам месеци.
Таквој слици треба додати и отежано кретање наших дилера, који, да би сада купили аутомобил, једино могу да се ослоне на лицитације.
Продавац Јовица Радић каже да је цео процес раније, од момента плаћања до момента испоруке аутомобила, трајао три недеље, а сада траје минимум четири-пет недеља.
„Више не може возило да се натовари кад дође камион, већ добијате термин када можете да дођете да подигнете аутомобил, јер мали број људи ради у фирмама у Немачкој“, објашњава Радић.
И ауто-аналитичари имају слично мишљење да ће и половни и нови аутомобили после нове године поскупети. Више нема лагера, а због заостатка производње у ЕУ многи дилери не могу да наруче возила.
„Половна возила ће поскупети јер су и у иностранству та возила поскупела. Наша земља функционише као систем спојених судова – ако тамо поскупи, и увозна возила ће поскупети, јер је стандард тамо порастао, самим тим нова возила су скупља, па самим тим и половна морају да поскупе“, каже ауто-аналитичар Душан Цинцар за РТС.
Према статистици сајта Половна возила највише су поскупела млађа возила од три до пет година. Највише се и купују аутомобили од три до пет година старости, а највећи промет у јединицама имају возила до 2.000 евра.