СВЕТ

Свештеник „разоткрио“ Деда Мраза, црква га осудила

Свештеник на Сицилији, бискуп Антонио Стаљано, рекао је деци да Деда Мраз не постоји и да га је онаквим каквим га данас знамо направила компанија „Кока кола“, због чега се Католичка црква извинила родитељима.
Sputnik
„У име бискупа, изражавам моје жаљење за његове речи које су разочарале најмлађу децу“, рекао је дон Алесандро Паолино из диоцезе града Ното, пишу италијански медији.
Његово извињење уследило је пошто је бискуп Антонио Стаљано деци рекао да Деда Мраз не постоји.
„Црвену боју његове одеће изабрала је „Кока кола“ у маркетиншке сврхе, која га користи и да се представи као симбол здравих вредности“, рекао је Стаљано.
Он је то казао током фестивала посвећеног Светом Николи, којим се обележава сећање на долазак тог свеца у град Ното.
Многи родитељи бесно су реаговали на друштвеним мрежама због његових речи. Неки су га оптуживали за лицемерје јер „негира Деда Мраза, а заговара постојање сина девице и Светог Духа, који је ходао по води“, док су га други поредили са Гринчом, злим јунаком дечјих приповести који „краде Божић“, односно маскира се у Деда Мраза и краде из кућа како би покварио празник, преноси РТ.
Фигурице Деда Мраза и Сњегурочке у руској традицији
Иако је изазвао осуду цркве и бес на друштвеним мрежама, Стаљано остаје при својим тврдњама.
Бискуп каже како је желео да децу подучи да забораве „Кока колин“ приказ Деда Мраза и фокусирају се на право, историјско порекло Божић Бате - Светог Николе.
„Да је Деда Мраз заправо Свети Никола, деца би била отворенија за идеје помагања другима, за идеје солидарности и даривања сиромашније деце“, рекао је он.
Додао је како му је намера била да својом проповеди врати право значење хришћанске традиције Божића.
Свети Никола, који је живео у трећем веку, био је инспирација за традицију која се сада повезује са Деда Мразом. Према легенди, Свети Никола је анонимно остављао новчиће и храну сиромашним породицама. Тако је настао приказ Божић Бате, Деда Мраза или Деде Божићњака у многим културама, у којима је приказиван на различит начин и са различитом одећом.
Реклама за „Кока колу“ из тридесетих година 20. века, у којој је Деда Мраз обучен у црвено-белу одећу, постала је широко популарна, због чега многи верују да та компанија злоупотребљава дечјег јунака за своју промоцију.
Развојни пут Деда Мраза: И Свети Никола и Киш Бабај
Није „Кока-колин“ изум: Како је настао Деда Мраз и где је српски Божић Бата
Како су Срби „приморани“ да славе Нову годину и верују у Деда Мраза
Коментар