ЕКОНОМИЈА

Ко ће сада да ризикује: „Црвеног метала“ нема довољно, а замене за њега у електро-индустрији нема

Глобална потражња за бакром, важном компонентом у производњи електричних возила (ЕВ) и потрошачке електронике, надмашиће понуду за више од шест милиона тона до 2030. године, предвиђа норвешка истраживачка и аналитичка компанија за енергетску проблематику "Ристад Енерџи".
Sputnik
Оволики дефицит "црвеног метала" могао би да има широке последице по енергетску транзицију јер тренутно не постоји замена за бакар у електро-индустрији, упозорава се у извештају ове компаније и додаје да су потребна значајна улагања у ископавање бакра да би се избегла несташица.
Предвиђа се да ће потражња за бакром порасти за 16 посто до краја ове деценије на 25,5 милиона тона годишње, док ће понуда, како се прогнозира, опасти за 12 одсто у односу на ниво из 2021. године, преноси портал "Оил прајс".
Процене које су засноване на текућим и предвиђеним пројектима показују да ће испоруке достизати 19,1 милион тона годишње, што је знатно испод количине потребне за задовољење потражње.
Улагање у експлоатацију бакра је ризично јер су тренутне оперативне активности близу максималног капацитета због квалитета руде и исцрпљености резерви, што врши притисак на повећање трошкова производње и емисије штетних гасова. Ипак, тренутне високе цене бакра могле би да подстакну инвеститоре да прихвате већи ниво ризика.
"Недовољна улагања у рударење бакра утичу на мању понуду, јер због тржишних превирања изазваних пандемијом инвеститори чувају свој капитал. Пошто се енергетска транзиција убрзава, и прихватање електричних возила расте у многољудним земљама попут Кине и Индије, индустрија рудника бакра захтева знатна улагања да би одржала корак са потражњом", каже Џејмс Леј, глобални стручњак за енергетске метале и виши потпредседник компаније "Ристад Енерџи", пренео је Блиц бизнис.
Раст тржишта обновљивих извора енергије и електричних возила повећали су тражњу за бакром, што је довело до скока цена овог метала за 70 одсто током пандемије. Према расположивим подацима са тржишта, бакром се трговало данас по цени од 9.730 долара по тони.
Све у свему, било какав дефицит у погледу понуде бакра скоро ће сигурно подстаћи већи ниво рециклаже како би се повећала доступност "црвеног метала", закључује "Ристад Енерџи".
ДРУШТВО
Велики проблеми у Бору: Честе крађе, лопов из круга фабрике изнео чак 1,7 тона бакра
ЕКОНОМИЈА
Бакарна грозница у свету: Драстичан скок за кинеску компанију и сјајна вест за – Србију
Бакар постаје „нова нафта", коме иде зарада
Коментар