Таварес је то рекао током посете двема италијанским фабрикама те корпорације у Термолију и Пратоли Сера.
У фабрици у Термолију, Таварес је говорио о разним темама укључујући и електрификацију, изразивши врло критичан став о политици која је наметнула прелазак на овај облик мобилности.
Таварес је рекао да одлуке о забрани мотора са унутрашњим сагоревањем у Европи са собом носе низ друштвених и еколошких ризика.
„Намера да се у ЕУ забрани продаја нових аутомобила с мотором са унутрашњим сагоревањем до 2035. је присиљавање произвођача аутомобила да пређу на потпуно електрична возила и није најуспешнији начин борбе против климатских промена“, рекао је Таварес.
Он је објаснио да је „електрификација технологија коју бирају политичари, а не индустрија“
„С обзиром на тренутни европски енергетски микс, електрични аутомобил треба да пређе око 70.000 километара како би надокнадио емисију угљен-диоксида током производње батерије и почео да сустиже благи хибридни аутомобил, који кошта упола мање од електричног“, истакао је Таварес.
Он је потом посетио погон Пратола Сера, некадашњу „Фијатову“ фабрику код Напуља, где је објавио неке делова нове детаље стратегије „Стелантиса“. Како је најављено, нови службени пословни план биће представљени 1. марта 2022. године.
У разговору с управним одбором радничког већа, директор „Стелантиса“ потврдио је улагање групе од 30 милијарди евра за електрификацију.
Међутим, и поред тога, и даље ће бити места за традиционалне моторе, укључујући и дизеле. Конкретно, нови дизел мотор стандарда Еуро 7 под називом Б.Б2, који је тренутно у напредној фази планирања. Мотор би за 14 до 16 месеци требало да буде спреман за уградњу у аутомобиле и привредна возила „Стелантиса“, односно у возила брендова „Алфа ромео“, „Ситроен“, „Доџ“, „Фијат“, ДС, „Џип“, „Ланча“, „Опел“, „Пежо“...
Карлос Таварес, директор Стелантис групе
Таварес је најавио да ће сви брендови „Стелантиса“ у кратком року имати бар једно 100 одсто електрично возило. Како би се постигли циљеви електрификације, од 2024. године почиње производња хибридних и електричних возила у свим „Стелантисовим“ фабрикама, преноси „Јутарњи лист“.
С обзиром да политички диригована долазећа норма Еуро 7 практично бензинце и дизелаше чини неисплативим за развој због врло ниско постављене лествице за емисију штетних гасова, „Стелантис“ је очигледно одлучио да ће се ухватити у коштац и пласирати Еуро 7 дизелаш.
Таварес је затражио од света политике и економску подршку потрошачима, јер би електрификација, како је навео, могла да доведе до тога да чак ни средња класа грађана не може да купи електричне аутомобиле због њихове цене.