План који је израдио Југословенски институт за урбанизам и становање „Југинус“ Београд, подразумева улагања која треба да омогуће да цивилни аеродром у Вршцу у наредном периоду добије регионални карактер.
Како је наведено, аеродром има одређене могућности за међународни ваздушни саобраћај, али су неопходна улагања у полетно-слетну стазу као и у радио-навигациону опрему.
Вршачки аеродром тренутно поседује три писте — километар дугу бетонску писту и две травнате писте, дужине 800, односно 600 метара и користи се за школовање пилота у оквиру Пилотске академије, за привредну авијацију, као и за обављање авио-такси превоза.
Напомиње се да постојећи начин експлоатације овог аеродрома само за мале авионе не доноси очекивани економски ефекат, па је потребно да се он укључи у систем дестинација туристичке и пословне понуде, за шта постоје одлични просторни и инфраструктурни услови.
У плану и хелидром
План предвиђа реконструкцију и доградњу полетно-слетне стазе, система одводњавања, система светлосног обележавања, као и градњу хелидрома.
Наводи се да се постојећа полетно-слетна стаза може продужити на 1.500 метара и на ширину од 30 метара, чиме ће се испунити услови за прихват и отпрему авиона „АТР 72-600“, док ће хелидром бити погодан за хеликоптере типа „МИ17“.
Нова саобраћајница за повезивање комплекса
Концептом плана предвиђена је и нова саобраћајница која ће омогућити ефикасно повезивање комплекса са широм саобраћајном мрежом града и региона.
Планирана саобраћајница почеће трокраком раскрсницом са државним путем и простире се према каналу Велико Средиште-Вршац, мостом прелази канал, а затим у наставку, према траси некатегорисаног општинског пута прати обалу канала до комплекса аеродрома. Укупна дужина планиране саобраћајнице износиће око 1,29 километра.
У документу се истиче да ће реконструкција аеродрома и Пилотске академије довести до повезивања јужнобанатског региона са аеродромима у Нишу, Београду, Подгорици, Тивту, Европи и Северној Африци, раста промета услуга авио-такси саобраћаја, чартер летова и редовних летова у региону, као и раста прихода од ремонта страних авиона, могућности превоза експресне поште и увођења система „just in time“, као и могућности коришћења авио-услуга у пословне сврхе вршачких компанија.
Инвестиција у вршачки аеродром и Пилотску академију најављена је прошле године, када је речено да ће улагања вредна 40 милиона евра обухватити и обнову хотела, ресторана и спортске сале у оквиру комплекса, као и куповину хеликоптера и два нова авиона, изградњу хелиодрома, проширење писте, реконструкцију контролног торња и доградњу хангара за обуку кабинског особља, подсећа портал „Екапија“.
Нацрт плана је на раном јавном увиду од 4. фебруара и траје 15 дана.