ЕКОНОМИЈА

Шеф Фолксвагена: Штета од кризе у Украјини за Европу би могла да буде већа него од пандемије

Херберт Дис, генерални директор Фолсквагена, највећег европског произвођача аутомобила, упозорио је да би продужавање кризе у Украјини могло да има гори утицај на економију Европе од пандемије вируса корона.
Sputnik
ОБАВЕШТЕЊЕ ЗА ЧИТАОЦЕ

Због учесталих хакерских напада и ометања сајта Спутњик Србија и наших канала на Фејсбуку и Јутјубу, све вести пратите и на каналу Спутњик Србија на Телеграму, а све видео садржаје на платформи „Одиси“ (odysee.com).

Поремећаји у ланцима снабдевања могли би да доведу до великог раста цена, несташице енергената и инфлације, рекао је Херберт Дис говорећи о кризи у Украјини.
„То би могло да буде веома ризично за европску и немачку економију. Претња за Европу и Немачку је велика, инфлација би могла да притисне потрошаче“, рекао је Дис за Фајненшел тајмс.
Како наводи тај лист, инфлација у еврозони достигла је нови рекорд у фебруару од 5,8 одсто, а могла би да нарасте до седам одсто ове године. Такође, Фајненшел тајмс наводи да из Русије стиже 45 одсто европског увоза гаса у Европу који се користи за грејање у домовима, али и за покретање производног сектора.
„Замислите сценарио у ком прекидамо све пословне везе са Русијом уколико се конфликт не прекине, да не можете да више купујете енергенте, што би довело до ситуације која може знатно да утиче на Европу и Немачку“, рекао је Дис.
Први човек Фолксвагена подвукао је да је био за „максималне санкције“ према Русији, али када су оне ступиле на снагу „требало би да се вратимо преговорима, дијалогу, јер не желимо непрекидни сукоб у Украјини“.
Фолксваген, који има 500.000 запослених у Европи, зауставио је производњу у Русији „до даљњег“, у својим фабрикама у Калуги и Нижњем Новгороду.
Слично као на почетку пандемије 2020. године, Фолскваген је био приморан да привремено заустави производњу у фабрикама у Немачкој због несташице делова. Немачки произвођач није могао да обезбеди каблове које углавном производе компаније у Украјини.
Дис је упозорио да би Фолксваген и европска економија могли да се суоче са већим проблемима него што су „уска грла“ у снабдевању.
ЕКОНОМИЈА
Стање хаоса: Купци чекају нове аутомобиле месецима — у Србији скачу цене половњака
ЕКОНОМИЈА
Нагли скок цене енергената: Европа ризикује да изгуби економски значај у свету /видео/
СВЕТ
Немачка: Ако престанемо да увозимо руску нафту, нећемо моћи да се крећемо
Коментар