ВАЖНО ОБАВЕШТЕЊЕ
Због учесталих хакерских напада и ометања сајта Спутњик Србија и наших канала на Фејсбуку и Јутјубу, све вести пратите и на каналу Спутњик Србија на Телеграму и преко мобилне апликације која ради неометано, а коју можете преузети са овог линка, а видео садржај на платформи „Одиси“ (odysee.com), као и на платформи „Рамбл“ (rumble.com).
Возачи одавно прелазе са ТНГ-а на друга горива. Стручњаци истичу да је потрошња ТНГ-а оправдана за возаче када малопродајна цена не прекорачује 50% од малопродајне цене бензина. Из разлике у цени возачи “покривају” трошкове конверзије мотора, повећану потрошњу за око 15-20% по пређеном километру (у односу на возила на бензински погон) и периодични трошкови атеста за опрему. Корисници ТНГ-а су спремни на трошак конверзије мотора када се улагање исплати у року од две до три године, кроз уштеде на цени ТНГ-а у односу на бензин, а период после поврата овог улагања до истека животног века возила чини уштеду за корисника.
Међутим, почетком 2021. године, овај индекс је износио око 54%, а данас већ износи 57%. Држава је, да подсетимо, смањила акцизу на бензин а на ТНГ није. На цену, такође, утичу и други фактори, јер око трећине потрошње ТНГ-а се увози, а евидентно је и константно поскупљење сирове нафте и природног гаса, од којих се ТНГ производи.
О свим овим факторима, односно, о томе како њихове негативне ефенте превазићи представници Удружења за ТНГ разговарају са надлежнима у Влади Србије.
О томе) како да ТНГ не буде више у зону економске неоправданости за возаче, да његова употреба доживи ренесансу, уместо потпуног истискивања са тржишта у данашној емисији “Енергија Спутњика” Јелица Путниковић разговара са Иваном Брајовићем, председником Удружења за течни нафтни гас (ТНГ).
„Енергија Спутњика“ је емисија портала и радија Спутњик коју води Јелица Путниковић, стручњак за енергетику.
Теме су махом везане за енергетику и економију, локалног и глобалног карактера, а гости су стручњаци у својим пољима. Емитује се сваког понедељка у 21.00.