Група научника је за компанију „Тесла“, која производи возила на електрични погон, од 2016. до сада развила неколико патената, објавио је портал „Клима101“.
Батерија за читав век
Последњи рад у низу фокусира се на „стогодишњу батерију“ — односно варијацију литијум-никл-манган-кобалт батерије. Тестирање је показало да постоји могућност да такве ћелије трају отприлике читав век у случају да раде на напону од 3,8 волти (уместо уобичајених 4,2 волта) уз одржавање на температури од 25 степени.
Када је реч о пуњењу, нова батерија је, према наводима аутора, конкурентна литијум-гвожђе-фосфат (ЛФП) ћелијама, које се све више користе у „Теслиним“ електромобилима.
ЛФП батерије трају око 10 година. Поврх потенцијално скоро 10 пута дужег животног века у односу на њих, „стогодишња“ ћелија може ускладишти и веће количине енергије.
Проблем висока цена
Велики проблем ових батерија јесте то што су скупље у поређењу са ЛФП ћелијама и можда никада неће достићи карактеристике неопходне за употребу у ауто-индустрији, наводи портал.
Истраживачи сугеришу да би њихова варијација литијум-никл-манган-кобалт батерија могла да се примењује за дугорочно складиштење енергије, али потенцијал за комерцијализацију се и даље испитује.
Додатни изазов јесте то што у свом саставу нова батерија садржи кобалт чије је рударење изузетно штетно по животну средину. Ипак, компанија „Тесла“ најављује могуће модификације дизајна које ће искључити кобалт.