https://sputnikportal.rs/20220605/teslin-tim-izumeo-baterije-koje-bi-mogle-da-traju-i-100-godina-1138065582.html
„Теслин“ тим изумео батерије које би могле да трају и 100 година
„Теслин“ тим изумео батерије које би могле да трају и 100 година
Sputnik Србија
Истраживачки тим компаније „Тесла“ и канадског универзитета у Халифаксу налази се у вишегодишњој мисији: да пронађе дуготрајније и јефтиније батерије које се... 05.06.2022, Sputnik Србија
2022-06-05T13:01+0200
2022-06-05T13:01+0200
2022-06-05T13:01+0200
наука и технологија
наука и технологија
ит
магазин
изуми и открића
енергетика
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/06/05/1138065166_0:160:3073:1888_1920x0_80_0_0_c5eab4d649c5823de0bdd8c94a29170c.jpg
Група научника је за компанију „Тесла“, која производи возила на електрични погон, од 2016. до сада развила неколико патената, објавио је портал „Клима101“.Батерија за читав векПоследњи рад у низу фокусира се на „стогодишњу батерију“ — односно варијацију литијум-никл-манган-кобалт батерије. Тестирање је показало да постоји могућност да такве ћелије трају отприлике читав век у случају да раде на напону од 3,8 волти (уместо уобичајених 4,2 волта) уз одржавање на температури од 25 степени.Када је реч о пуњењу, нова батерија је, према наводима аутора, конкурентна литијум-гвожђе-фосфат (ЛФП) ћелијама, које се све више користе у „Теслиним“ електромобилима.ЛФП батерије трају око 10 година. Поврх потенцијално скоро 10 пута дужег животног века у односу на њих, „стогодишња“ ћелија може ускладишти и веће количине енергије.Проблем висока ценаВелики проблем ових батерија јесте то што су скупље у поређењу са ЛФП ћелијама и можда никада неће достићи карактеристике неопходне за употребу у ауто-индустрији, наводи портал.Истраживачи сугеришу да би њихова варијација литијум-никл-манган-кобалт батерија могла да се примењује за дугорочно складиштење енергије, али потенцијал за комерцијализацију се и даље испитује. Додатни изазов јесте то што у свом саставу нова батерија садржи кобалт чије је рударење изузетно штетно по животну средину. Ипак, компанија „Тесла“ најављује могуће модификације дизајна које ће искључити кобалт.
https://sputnikportal.rs/20220601/1137828807.html
https://sputnikportal.rs/20220521/da-li-su-zive-baterije-resenje-za-buducnost-1137481769.html
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/06/05/1138065166_170:0:2901:2048_1920x0_80_0_0_f39c5bfca6af2e089a0b99fe5d22e5c5.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
наука и технологија, ит, магазин, изуми и открића, енергетика
наука и технологија, ит, магазин, изуми и открића, енергетика
„Теслин“ тим изумео батерије које би могле да трају и 100 година
Истраживачки тим компаније „Тесла“ и канадског универзитета у Халифаксу налази се у вишегодишњој мисији: да пронађе дуготрајније и јефтиније батерије које се брже пуне за електрична возила и складиштење енергије. Њихов најновији продор у овој области представљају батерије које би могле да трају и до 100 година.
Група научника је за компанију „Тесла“, која производи возила на електрични погон, од 2016. до сада развила неколико патената, објавио је портал „Клима101“.
Последњи рад у низу фокусира се на „стогодишњу батерију“ — односно варијацију литијум-никл-манган-кобалт батерије. Тестирање је показало да постоји могућност да такве ћелије трају отприлике читав век у случају да раде на напону од 3,8 волти (уместо уобичајених 4,2 волта) уз одржавање на температури од 25 степени.
Када је реч о пуњењу, нова батерија је, према наводима аутора, конкурентна литијум-гвожђе-фосфат (ЛФП) ћелијама, које се све више користе у „Теслиним“ електромобилима.
ЛФП батерије трају око 10 година. Поврх потенцијално скоро 10 пута дужег животног века у односу на њих, „стогодишња“ ћелија може ускладишти и веће количине енергије.
Велики проблем ових батерија јесте то што су скупље у поређењу са ЛФП ћелијама и можда никада неће достићи карактеристике неопходне за употребу у ауто-индустрији,
наводи портал.
Истраживачи сугеришу да би њихова варијација литијум-никл-манган-кобалт батерија могла да се примењује за дугорочно складиштење енергије, али потенцијал за комерцијализацију се и даље испитује.
Додатни изазов јесте то што у свом саставу нова батерија садржи кобалт чије је рударење изузетно штетно по животну средину. Ипак, компанија „Тесла“ најављује могуће модификације дизајна које ће искључити кобалт.