Из Аеродрома „Никола Тесла“ наводе да одређена количина пртљага са летова стиже у периоду до седам дана, што је дуже од уобичајеног рока.
„Све надлежне службе на аеродрому и у авио-компанијама улажу додатне напоре да се закаснели пртљаг испоручи у најкраћем року“, кажу у Аеродрому „Никола Тесла“, пренеле су „Новости“.
Што се тиче долазећих летова, како се додаје, најчешћи разлог проблема са пртљагом је кратко време преседања између два лета на транзитном аеродрому, док путници који одлазе конкретно из Београда изузетно ретко путују без пртљага.
Све неприспеле пртљаге Аеродром потражује током пет дана од пријаве и формирања записника. Након тог периода, трагање за пртљагом прелази у надлежност авио-компаније чије услуге је путник користио, па се може обратити авио-компанији.
Проблем и кашњење летова
Значајне проблеме у пословању има и „Ер Србија“, где указују да су скоро сва кашњења њихових авиона последица проблема на аеродромима до којих лете.
„Ситуација у путничком авио-саобраћају је у овом тренутку до те мере измењена да се кашњење до један час више и не сматра кашњењем, већ почиње да се подразумева, што иначе до сада никако није био случај у цивилном ваздухопловству“, казао је Бошко Рупић, директор за комерцијалу и стратегију „Ер Србије“.
Према проценама већине стручњака, сматра се да ће проблеми у авио-саобраћају, кашњења и отказивања летова потрајати до краја летње сезоне. Када се летња сезона заврши, авио-компаније, али и друге фирме које су део сектора, моћи ће да сведу рачуне и да израчунају колике губитке су имале. Сва кашњења и отказивања доводе и до повећања жалбених захтева путника, али је о правим ефектима још увек рано говорити.
Авио-компаније имају тачно испланиране ресурсе за обављање планираног саобраћаја, када је реч о авионима, али и о летачким и кабинским посадама.
„Авио-компаније не могу да имају неограничени број резервних посада, које би могле да покрију велики број нерегуларности у саобраћају“, додао је Рупић.
Подсећа се да је „Ер Србија“ због најаве са лондонског аеродрома „Хитроу“ да услуга у појединим терминима неће бити могућа, била принуђена да откаже поподневне летове суботом и недељом. И амстердамски „Шипол“ захтева да смање број седишта у понуди.
„Услед лимитирања броја путника по лету, долази до још једне апсурдне ситуације — појединим прекобројним путницима са купљеним картама укрцавање ће бити ускраћено у случају попуњености авиона преко додељене квоте за конкретне дане, иако ће на тим летовима заправо остати празна седишта“, указао је Бошко Рупић.