Пратите Спутњик и на летовању
Спутњик Србија неометано можете читати широм Европе на мобилној апликацији коју ћете пронаћи ОВДЕ. Апликацију такође можете преузети и путем линка apkfab.com
Посебно унутар Европе, многи ће размислити о поузданијим, еколошки чистијим и јефтинијим возовима, преноси агенција ДПА.
У студији представљеној у уторак, Allianz Trade процењује да ће авионске карте ове године значајно поскупети и да авиопревозници под финансијским притиском немају маневарског простора да реше проблем мањка особља.
Још горе, садашње масовно отказивање летова је нова нормалност, преноси Б 92.
Авиокомпаније су, наиме, од почетка године због поскупљења керозина од 89 одсто увелико кориговале цену карата.
"Авио-превозници покушавају да надокнаде губитке из претходне две, пандемијске године", рекао је Мило Богертс из осигурања Allianz.
Аналитичари очекују да карте ове године поскупе за 21 одсто у просеку и да ће превозници више него удвостручити добит у односу на 2021. То ипак ни изблиза није довољно за покривање губитака из 2020.
Већина авиокомпанија повратак црних бројки, дакле профита, може да очекује тек идуће године.
Притом, авио-компаније уз веће варијабилне трошкове, попут оних за гориво, оклевају да повећају и фиксне, на пример за плате и уздржане су при обнављању радних места које су угасиле током пандемијског закључавања и радије трпе због мањка особља.
Последице су јасне: "Отказивање летова ће на дуже учестати, без обзира што то квари расположење људима жељним одмора", наводи се у студији.
Аутори студије оцењују да ће железница због свега тога све снажније конкурисати авио-саобраћају, посебно унутар Европе.
Ишчекивање климатски неутралних авионских мотора ће очигледно још потрајати, а презадужене компаније недостаје и новац да у међувремену купе нове, штедљивије авионе.
Налог политичара да се шире користе и одржива горива само ће још погурати цену авионског горива и срезати профитну стопу авио-превозника, преноси ДПА.