- Sputnik Србија, 1920
ЕКОНОМИЈА
Спутњик Економија прати најновије вести, анализе и извештаје из Русије, региона и света.

Шта се дешава са авио-превозом: Да ли су скупи летови и мучно чекање део нове нормалности

© AP Photo / Frank AugsteinАеродром, гужва
Аеродром, гужва - Sputnik Србија, 1920, 13.07.2022
Пратите нас
"Време јефтиног и ефикасног путовања авионом је прошло, вероватно на дуже време", наводи осигурање Allianz Trade. Како истичу, туристи треба да се припреме на мучно чекање на аеродромима за много скупље летове.
Мобилна апликација Sputnik на српском језику - Sputnik Србија
Пратите Спутњик и на летовању

Спутњик Србија неометано можете читати широм Европе на мобилној апликацији коју ћете пронаћи ОВДЕ. Апликацију такође можете преузети и путем линка apkfab.com

Посебно унутар Европе, многи ће размислити о поузданијим, еколошки чистијим и јефтинијим возовима, преноси агенција ДПА.
У студији представљеној у уторак, Allianz Trade процењује да ће авионске карте ове године значајно поскупети и да авиопревозници под финансијским притиском немају маневарског простора да реше проблем мањка особља.
Још горе, садашње масовно отказивање летова је нова нормалност, преноси Б 92.
Авиокомпаније су, наиме, од почетка године због поскупљења керозина од 89 одсто увелико кориговале цену карата.
"Авио-превозници покушавају да надокнаде губитке из претходне две, пандемијске године", рекао је Мило Богертс из осигурања Allianz.
Аналитичари очекују да карте ове године поскупе за 21 одсто у просеку и да ће превозници више него удвостручити добит у односу на 2021. То ипак ни изблиза није довољно за покривање губитака из 2020.
Већина авиокомпанија повратак црних бројки, дакле профита, може да очекује тек идуће године.
Притом, авио-компаније уз веће варијабилне трошкове, попут оних за гориво, оклевају да повећају и фиксне, на пример за плате и уздржане су при обнављању радних места које су угасиле током пандемијског закључавања и радије трпе због мањка особља.
Последице су јасне: "Отказивање летова ће на дуже учестати, без обзира што то квари расположење људима жељним одмора", наводи се у студији.
Аутори студије оцењују да ће железница због свега тога све снажније конкурисати авио-саобраћају, посебно унутар Европе.
Ишчекивање климатски неутралних авионских мотора ће очигледно још потрајати, а презадужене компаније недостаје и новац да у међувремену купе нове, штедљивије авионе.
Налог политичара да се шире користе и одржива горива само ће још погурати цену авионског горива и срезати профитну стопу авио-превозника, преноси ДПА.
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала