РУСИЈА

Русија јача аутомобилску индустрију: Стиже нова породица „Лада“ Ц класе

Руска фабрика „Автоваз“ планира производњу нових, већих и престижнијих аутомобила „Лада“ Ц класе, који ће, како тврде за Спутњик руски експерти, испуњавати све стандарде: од удобности, звучне изолације, лакшег руковања до сигурности. Потенцијални купци, према речима стручњака, биће из више средње класе како из Русије, тако и из других земаља.
Sputnik
Председник компаније Максим Соколов изјавио је да „Автоваз“ планира да у дугорочној перспективи направи апсолутно нову породицу аутомобила „Лада“ Ц класе. „Планирамо да користимо потпуно нову руску платформу. Ово ће захтевати велика улагања, али наши купци сасвим оправдано желе да возе модерне аутомобиле“, тврди Соколов.

Задовољиће међународне стандарде

Михаил Бељајев, експерт Руског института за стратешка истраживања, каже да „Автоваз“ раније није имао много подстицаја за развој на тржишту. „Увоз страних аутомобила, укључујући и секундарне, био је много јефтинији. Ситуација је тренутно сасвим другачија. Пре свега, увоз је изузетно смањен, а погони који су остали на нашој територији и даље се у великој мери ослањају на иностране испоруке делова и компоненти“, констатује Бељајев.
Осим тога, према речима саговорника, дошла су времена када је потребно производити аутомобиле чисто домаће производње, који ће мање зависити од увозних компоненти: делова и технологије. „Дакле, све ово подстиче ‘Автоваз‘ да започне производњу на нашем тржишту“, објашњава стручњак, истичући да ће модел задовољити међународне стандарде.

За нову „Ладу“ не треба одрешити кесу

Независни стручњак за аутомобиле Дмитриј Попов, каже да за овај модел аутомобила не треба одрешити кесу. „Класа Ц се односи на већи путнички аутомобил. Он ће имати прилично висок ниво удобности. Биће намењен купцима који спадају у средњу класу и неће папрено коштати“, објашњава саговорник Спутњика.
На питање које државе ће бити потенцијални купци „Ладе“ Ц класе, експерт тврди да ће све зависити од цене. „Испоруке ће се сигурно вршити у Белорусију, као и у Казахстан. Ако европске земље од нас не буду куповале возила, то је само због политичке пристрасности. Треба напоменути да је донедавно у неким земљама Европе, ‘Нива‘ коришћена као амбулантно и полицијско возило, у верзији која је постојала у совјетским годинама, а која се данас зове ‘Нива легенда‘“, каже стручњак.
Соколов је нагласио да је пред „Автовазом“ задатак дубоке локализације како би се постигао технолошки суверенитет у аутомобилској индустрији. Према његовим речима, овај процес ће захтевати улагања не само од саме компаније, већ и од добављача, партнера и произвођача ауто-компоненти. Компанија сада активно сарађује са акционаром – ФСУЕ „НАМИ“, који већ има такво искуство.
„Автоваз“ поседује производне локације у Тољатију и Ижевску. Упркос преласку имовине Реноа у државно власништво, Министарство индустрије и трговине прецизира, да ће „Лада“ остати. Тренутно се бренд састоји од пет породица модела: „веста“, „ксрај“, „ларгус“, „гранта“ и „нива“.
СВЕТ
„Лада гранта“ на челу листе најјефтинијих аутомобила /фото, видео/
Коментар