00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОРБИТА КУЛТУРЕ
10:00
120 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
16:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
ОРБИТА КУЛТУРЕ
У којој књижевној епохи живимо
16:00
120 мин
МИЉАНОВ КОРНЕР
Живот је као бокс: Научите да примате ударце, али задате победнички
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Пречник страним речима и изразима“
20:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Неко лаже: Трамп или Зеленски
21:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920
РУСИЈА
Најновије вести, анализе и занимљивости из Русије и Заједнице независних држава

Русија јача аутомобилску индустрију: Стиже нова породица „Лада“ Ц класе

© Sputnik / Павел БедняковЛого аутомобилске компаније „Лада“ на решетки хладњака аутомобила у близини ауто куће у Московској области
Лого аутомобилске компаније „Лада“ на решетки хладњака аутомобила у близини ауто куће у Московској области - Sputnik Србија, 1920, 16.07.2022
Пратите нас
Руска фабрика „Автоваз“ планира производњу нових, већих и престижнијих аутомобила „Лада“ Ц класе, који ће, како тврде за Спутњик руски експерти, испуњавати све стандарде: од удобности, звучне изолације, лакшег руковања до сигурности. Потенцијални купци, према речима стручњака, биће из више средње класе како из Русије, тако и из других земаља.
Председник компаније Максим Соколов изјавио је да „Автоваз“ планира да у дугорочној перспективи направи апсолутно нову породицу аутомобила „Лада“ Ц класе. „Планирамо да користимо потпуно нову руску платформу. Ово ће захтевати велика улагања, али наши купци сасвим оправдано желе да возе модерне аутомобиле“, тврди Соколов.

Задовољиће међународне стандарде

Михаил Бељајев, експерт Руског института за стратешка истраживања, каже да „Автоваз“ раније није имао много подстицаја за развој на тржишту. „Увоз страних аутомобила, укључујући и секундарне, био је много јефтинији. Ситуација је тренутно сасвим другачија. Пре свега, увоз је изузетно смањен, а погони који су остали на нашој територији и даље се у великој мери ослањају на иностране испоруке делова и компоненти“, констатује Бељајев.
Осим тога, према речима саговорника, дошла су времена када је потребно производити аутомобиле чисто домаће производње, који ће мање зависити од увозних компоненти: делова и технологије. „Дакле, све ово подстиче ‘Автоваз‘ да започне производњу на нашем тржишту“, објашњава стручњак, истичући да ће модел задовољити међународне стандарде.

За нову „Ладу“ не треба одрешити кесу

Независни стручњак за аутомобиле Дмитриј Попов, каже да за овај модел аутомобила не треба одрешити кесу. „Класа Ц се односи на већи путнички аутомобил. Он ће имати прилично висок ниво удобности. Биће намењен купцима који спадају у средњу класу и неће папрено коштати“, објашњава саговорник Спутњика.
На питање које државе ће бити потенцијални купци „Ладе“ Ц класе, експерт тврди да ће све зависити од цене. „Испоруке ће се сигурно вршити у Белорусију, као и у Казахстан. Ако европске земље од нас не буду куповале возила, то је само због политичке пристрасности. Треба напоменути да је донедавно у неким земљама Европе, ‘Нива‘ коришћена као амбулантно и полицијско возило, у верзији која је постојала у совјетским годинама, а која се данас зове ‘Нива легенда‘“, каже стручњак.
Соколов је нагласио да је пред „Автовазом“ задатак дубоке локализације како би се постигао технолошки суверенитет у аутомобилској индустрији. Према његовим речима, овај процес ће захтевати улагања не само од саме компаније, већ и од добављача, партнера и произвођача ауто-компоненти. Компанија сада активно сарађује са акционаром – ФСУЕ „НАМИ“, који већ има такво искуство.
„Автоваз“ поседује производне локације у Тољатију и Ижевску. Упркос преласку имовине Реноа у државно власништво, Министарство индустрије и трговине прецизира, да ће „Лада“ остати. Тренутно се бренд састоји од пет породица модела: „веста“, „ксрај“, „ларгус“, „гранта“ и „нива“.
Лада нива бронто - Sputnik Србија, 1920, 13.02.2022
СВЕТ
„Лада гранта“ на челу листе најјефтинијих аутомобила /фото, видео/
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала